ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نمایندگان بخاطر مصلحت استان ، اختلافات خود را کنار بگذارند

استان هرمزگان استانی است که علیرغم سرمایه های فراوان هنوز با مسئله محرومیت مواجه است و مردم آن با مشکلات زیادی مواجه هستند . در این میان اتحاد یا اختلاف نمایندگان نقش مهمی در پیشرفت یا عدم توسعه استان دارد .

بازخبر / نمایندگان مجلس در استان تنها نقطه اتصال هرمزگانی ها با حاکمیت هستند. نمایندگان محترم در آخرین دور انتخابات مجلس اعلام کردند که آماده همکاری و اتحاد با یکدیگر برای انجام کارهای بزرگ در استان هستند .خود آنهابیش از هر کسی می دانند که اختلافات اندک فرصت های پیش روی استان را بر باد می دهد. اما هر چه زمان بیشتر می گذرد ، اختلافات نمایندگان ما در سطوح مختلف استانی و ملی بیشتر خود را نشان می دهد . شاید در تعارف و مصاحبه اعلام کنند بایکدیگر متحد هستند و اختلافی ندارند ولی در عمل اختلافات در اوج خود قرار دارد.
اختلافات نمایندگان استان حتی بر سر مسایل جزئی سبب شده که آنها بخش زیادی از انرژی ، توان و وقت خود را صرف خنثی کردن یکدیگر نمایند و شکایت خودرا پیش مدیران ببرند. همین اختلافات سبب شده تا در امور ملی با یکدیگر همکاری و تعاون نداشته باشندتا آنجا که در میان برخی وزرا اختلاف میان نمایندگان استان ما به یک ذهنیت ثابت تبدیل شده است . در جریان انتخاب یکی از نمایندگان استان بعنوان هیئت رئیسه مجلس ، این شایعه در مجلس پیچید که برخی نمایندگان استان ، موافق این موقعیت برای او نیستند و در جهت تضعیف این جایگاه تلاش می کنند .این امر تعجب. نمایندگان دیگر استانها را در برداشت. حتی اگر این شایعه واقعیت نداشته باشد و تنها یک شایعه محض باشد, قطعا نمادی برای تضعیف قدرت نمایندگان در برابر مدیران اجرایی خواهد بود . در این صورت نه فقط وزراء ، بلکه حتی مدیران استانی نیز مطالبه گری نمایندگان استان را جدی نمی گیرند . زیرا می دانند که این نمایندگان بدلیل سلیقه گرایی یا اختلافات شخصی بر سر مصلحت واقعی مردم استان اجماع و توافقی نخواهند کرد .
اکنون که به پایان زمان ، این دوره از نمایندگان مجلس نزدیک می شویم این رقابت های منفی بیشتر خود را نشان می دهد . اکنون فقط مساله اختلاف نظر نمایندگان نیست ، بلکه مساله رقابت پنهان و آشکار و تلاش برای مصادره عملکرد یکدیگر هم هست . نتیجه این می شود که بدلیل اختلافات آشکار و پنهان ، مطالبه گری از کانال نمایندگان متوقف شده و یارگیری سیاسی در انتصابات مدیریتی جای مطالبه گری را می گیرد که این روند آسیبی به مسیر توسعه و مطالبه گری مردم هرمزگان است .

 

رضا آتش آب پرور
فعال رسانه ای

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *