اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

وقوع آنفلوانزای پرندگان در ۱۳ واحد مرغداری در فروردین امسال/ آغاز فاز بهاره واکسیناسیون تب برفکی

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: در فروردین‌ماه ۱۳ مورد از آنفلوانزای پرندگان مشاهده شده که ۹ مورد در واحد‌‌های تولید جوجه رنگی غیرمجاز در یزد بوده است.

بازخبر / علی صفر ماکنعلی در مورد آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان با ورود به سال ۹۷، گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بر اساس پیش‌بینی‌هایی که داشته‌ایم، به صورت موردی شیوع آنفلوآنزا در کشور داشته‌ایم که به سرعت با آن برخورد و کار تحقیق و بررسی برای مشخص شدن منشأ ویروس آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار کانون‌های بروز آنفلوآنزای پرندگان در دو واحد مرغ تخم‌گذار در استان اصفهان، یک واحد پرورش بوقلمون در استان قزوین، یک واحد مرغ بومی در استان همدان، ۹ واحد مرغ تخم‌گذار در استان یزد که البته اکثراً واحدهای تخم‌گذار برای تولید جوجه رنگی و غیرمجاز بوده‌اند، گزارش شده که به سرعت کار معدوم‌سازی و پاکسازی انجام شده است.

معاون سازمان دامپزشکی همچنین از ‌آغاز توزیع و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در فصل بهار خبر داد و گفت: از آنجایی که تب برفکی بیماری بومی در کشور است، باید همواره رصد و پایش را انجام دهیم و امسال نیز به اندازه نیاز واکسن تب برفکی تهیه و توزیع شده و همچنان بنا به درخواست هر استان روند توزیع ادامه دارد.

ماکنعلی به این نکته اشاره کرد که ۷۰ درصد از واکسن تب برفکی از محل تولید داخل و مؤسسه رازی تهیه می‌شود و مابقی وارداتی است.

 

 

 

 

فارس/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *