ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

دفاع ترزا می از سیاست‌های عربستان و سفر بن سلمان به انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس، علاوه بر حمایت از سفر جنجالی ولیعهد عربستان به لندن از سیاست‌های او در یمن هم حمایت کرد.

بازخبر  /  «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، علی‌رغم اعتراضات به سفر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به آن کشور از این سفر دفاع کرده است.

ولیعهد عربستان روز چهارشنبه قبل از دیدار با ترزا می، در کاخ باکینگهام با ملکه انگلیس دیدار کرد. معترضان، مقابل ساختمان دفتر ترزا می، تجمع کرده و اعتراضشان به سیاست‌های عربستان اعلام کردند.

تخست‌وزیر انگلیس، علی‌رغم این در اظهاراتی در پارلمان نه تنها از سفر سه روزه بن سلمان به انگلستان، بلکه از سیاست‌های جنجالی او در یمن هم حمایت کرد.

می گفت: «ارتباطی که ما با عربستان سعودی داریم، تاریخی است که ارتباطی مهمی است و جان صدها نفر در این کشور را نجات داده است.

عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور فقیر عربی را هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به کشته شدن هزاران نفر از غیرنظامیان و گسترش فقر و بیکاری و آوارگی و بیماری‌های واگیردار در یمن منجر شده است.

انگلستان از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش بیش از ۶٫۴ میلیارد دلار تسلیحات اعم از جنگنده، بمب و موشک به عربستان را صادر کرده است. لندن و ریاض در ماه سپتامبر یک توافقنامه دفاعی جدید امضا کردند.

ترزا می گفت: «دخالت آنها در یمن، به درخواست دولت قانونی یمن که تحت حمایت شورای امنیت قرار دارد صورت گرفت و به همین دلیل ما هم از آن حمایت می‌کنیم.»

موسسه خیریه «نجات کودکان» در انگلیس با نصب مجسمه‌ای از یک کودک در نزدیکی ساختمان پارلمان تلاش کرد توجه‌ها را به سمت کشتار کودکان در یمن با بمب‌های انگلیسی جلب کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *