اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

در حد و اندازه استقلال و پرسپولیس نیستم/ از خوزستان به اروپا می‌روم

یونس دلفی مهاجم جوان استقلال‌خوزستان تشبیه جالبی از شرایط بد تیمش در روزهای گذشته و آرامش این تیم دارد. او تیمش را به نوزاد بی‌سرپرستی تشبیه می‌کند که اکنون با آمدن مدیریت به آرامش رسیده است.

بازخبر / یونس دلفی بازیکن تیم‌ملی نوجوانان که هم در لیگ و هم در رقابت‌های جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته آنطور که دیگران از او تعریف می‌کنند خودش از عملکردش در فوتبال رضایت ندارد و توقعش را بیشتر از آن چیزی که تلاش می‌کند می‌داند.

او در گفت‌وگویی به سوالات پاسخ می‌دهد که صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

دبل  را مدیون تیم هستم

من درخششم را مدیون تلاش و زحمات تمام بچه‌ها هستم و اگر توانستم در بازی با سیاه‌جامگان دبل کنم فقط و فقط همیت بچه‌ها بوده و من زحمات آنها را به ثمر نشاندم. ما در آن بازی فقط به زمین آمده بودیم تا بازی را ببریم چون در بحران و قعرجدول بودیم و همه بچه‌ها پیش از بازی عهد کرده بودیم که فقط باید پیروز از میدان خارج شویم.

شارژ شدن روحی پیش از بازی با ملوان

ما پیش از بازی با ملوان شنیدیم که قرار است فردی بالا سر تیم بیاید و باشگاه را بخرد و مدیریت استقلال‌خوزستان تغییر کند که روحیه گرفتیم و توانستیم دو هفته خوب را در جام‌حذفی و لیگ‌برتر داشته باشیم. شرایط این روزهای استقلال‌خوزستان مثل کودکی است که سرپرست پیدا کرده و به آرامش رسیده است. شک نکنید با این اتفاقات جدید استقلال‌خوزستان بازی بعدی‌اش مقابل گسترش را هم پیروز خواهد شد.

اعتماد ویسی

شاید اگر من در استقلال یا پرسپولیس بودم این اعتمادی که آقای ویسی به من دارند و اجازه می‌دهند به صورت فیکس در زمین باشم را نداشتم. من سنم خیلی پایین است و احتمال اینکه سرمربی‌ای برای بازی دادن به من اعتماد کند پایین است ولی آقای ویسی به من خیلی اعتماد دارند و بابت این موضوع خوشحالم.

می‌خواهم از خوزستان به اروپا بروم

هدفم در آینده خیلی بزرگ است و اینکه چرا در تیم‌های بزرگ کشور بازی نمی‌کنم برایم خیلی اهمیت ندارد بلکه دوست دارم بازی‌های من در سطح جهان دیده شود و بتوانم در همین سن کم لژیونر شوم و بتوانم بهترین فوتبال را ارائه دهم. ضمن آنکه اکنون تمام تمرکزم روی بازی‌های استقلال‌خوزستان است و به هیچ تیم دیگری فکر نمی‌کنم. علاه بر آن دوست دارم از استقلال‌خوزستان به تیم‌های بزرگ اروپا بروم.

شاید در حد و اندازه‌های استقلال و پرسپولیس نباشم

شاید قسمت کسانی مثل مهدی قائدی حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس باشد و شاید آن بهایی که به آنها داده می‌شود را به من ندهند. ضمن آنکه من پیشنهادات زیادی پیش از فصل داشتم اما ترجیح دادم اینجا بمانم چون فکر می‌کردم در استقلال‌خوزستان به آن چیزی که مدنظرم است دست پیدا خواهم کرد.

به جایگاهم قانع نیستم

به جایگاهی که به دست آورده‌ام قانع نیستم و گفتم که هدفم بزرگ است و هیچ تعجبی ندارم که لباس تیم‌ملی برتن کردم یا اینکه می‌توانم در لیگ‌برتر به صورت فیکس بازی کنم و گل بزنم. من اهدافی که در سر دارم به نسبت تلاشم نبوده و از خودم توقعم بیشتر از این‌هاست.

تولد شانزده سالگی و بازی در آسیا

دقیقا در روزی که ۱۶ ساله می‌شدم آقای پورموسوی در رقابت‌های لیگ آسیا به من اعتماد کرد و من را به میدان فرستاد که از ایشان بابت اعتمادشان و دیده شدنم بعد از آن تشکر می‌کنم. پس از آن آقای ویسی با اطمینان کامل من را در اکثر دیدارهای ابتدای فصل و پیش از اردوی تیم‌ملی به میدان می‌فرستادند که همین انگیزه و تلاشم را برای موفقیت‌هایم بیشتر می‌کرد.

حضورم در تیم‌ملی به استقلال‌خوزستان آسیب نرساند

نمی‌توان گفت یک بازیکن با حضور و عدم حضورش می‌تواند موثر باشد بلکه تک‌تک بازیکنان در یک تیم تلاش می‌کنند تا موفقیت برای تیمشان حاصل شود، شاید در زمانی که من در اردوی تیم‌ملی بودم در کنار استقلال‌خوزستان حضور می‌داشتم نمی‌توانستم برای تیمم موفقیت بیاورم شاید هم این رویداد اتفاق می‌افتاد ولی در کل درباره فوتبال نباید اینطوری گفت که یک بازیکن می‌تواند تاثیرگذار باشد و در روند نتیجه‌گیری تیمش موثر واقع شود.

نمی‌گذاریم اتفاقات استقلال اهواز برای خوزستان تکرار شود

شک نکنید که استقلال‌خوزستان امسال در لیگ‌برتر ماندگار است و آقای ویسی هم در مصاحبه‌هایشان به این نکته اشاره کرده‌اند. ما این روزها مشکلات مدیریتی و مالکیت‌مان حل شده و اگر مشکلات مالی‌مان هم حل شود مطمئنا نتیجه خواهیم گرفت فقط تا جایی که در توان تیم باشد و نمی‌خواهیم اتفاقات استقلال اهواز برایمان رقم بخورد.

آنقدر تلاش می‌کنم تا کی‌روش من را ببیند

اینکه کی و چه وقت به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان دعوت خواهم شد بستگی به نظر آقای کی‌روش دارد و اگر ایشان من را در حد و اندازه‌های پوشیدن پیراهن تیم‌ملی بزرگسالان بدانند دعوت خواهند کرد کمااینکه باز هم می‌گویم برای رسیدن به اهدافم تمام تلاشم را خواهم کرد و سرمربی تیم‌ملی ایران هم تلاش تمامی بازیکنان را می‌بیند و کوچکترین عملکردی از چشمان ایشان پنهان نیست.

ورزش سه

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *