ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ایران در حال پیر شدن است / ۲۰ تا ۳۰ سال؛ بیشترین رده سنی کشور

مهر نوشت: عضو هیئت علمی دانشگاه توانبخشی با بیان اینکه در حال حاضر، جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله بیشترین جمعیت کشور را شامل می‌شوند، گفت: جمعیت ایران به سرعت در حال پیر شدن است.

 باز خبر,سید هادی معتمدی با اشاره به تعریف سالمندی در سازمان بهداشت جهانی گفت: سالمندی سنی است که به بالای ۶۵ سال اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروزی امید به زندگی و سن حیات افراد در حال افزایش است، افزود: طبق تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی سالمندان به دو بخش جوان و پیر تقسیم می شوند، بر این اساس ۶۵ تا ۷۰ سال را سالمند جوان و ۷۰ تا ۸۵ سال را سالمند پیر یا کهن‌سال می نامند.

این روانپزشک با اشاره به اینکه در برخی کشورها سالمندانی با سنین بالای ۸۵ سال درصدی از جامعه سالمندان را تشکیل می‌دهند، گفت: با پیشرفت علم، علوم پزشکی و شناخت به موقع بیماری ها و افزایش رفاه اجتماعی آمار سالمندان در کشورهای مختلف همواره رو به افزایش است.

وی افزود: مباحث رسیدگی بیشتر به سالمندان، سامان بخشی به اوضاع اجتماعی آنان اعم از ازدواج، تجهیز خانه سالمندان و … امروزه بیشتر مورد توجه و اهمیت است؛ چرا که اهتمام به این موارد در جامعه امروزی به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

معتمدی درخصوص وضعیت سالمندی در ایران افزود: در حال حاضر بیشترین قشر مردم ایران را جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، با این آمار در سال های آینده سالمندان بیشترین قشر ایران را به وجود خواهند آورد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *