توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال سپاهان- پرسپولیس

دربی ایرانی با مربیان کروات/بازی انتقامی در تبریز و پیکان سواری کریمی

در ادامه هفته هفتم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ دیدار برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها سپاهان در اصفهان به مصاف پرسپولیس می‌رود.

بازخبر / ادامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود. نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

سیاه جامگان – گسترش فولاد؛ پایان ناکامی لوکا یا قطع نوار مساوی‌های میثاقیان؟

شاگردان میثاقیان هفته گذشته در ثانیه های آخر برد را مقابل تراکتورسازی تبریز از دست دادند تا سه هفته متوالی از رسیدن به پیروزی محروم باشد. سیاه جامگان برای قطع نوار تساوی های متوالی خود باید در خانه مقابل تیم آخر جدول لیگ برتر به پیروزی برسد. گسترش فولاد تبریز هم ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد باید دید لوکا بوناچیچ می تواند این تیم را از بحران نجات بدهد یا مدیران باشگاه مجبور می شوند تصمیم دیگری بگیرند. بوناچیچ دو شکست و یک مساوی از سه بازی آخر خود در کارنامه دارند. با این حال گفته می‌شود او همچنان مورد حمایت مدیران باشگاه است!

سپاهان- پرسپولیس؛ دربی ایرانی با حضور مربیان کروات!

سپاهان با کرانچار در رده سیزدهم جدول قرار گرفته که به هیچ عنوان شایسته این تیم پر افتخار نیست. زردپوشان اصفهان در این هفته میزبان پرسپولیس هستند تیمی که در رده دوم جدول لیگ است و چند روز پیش اولین باخت خود را در لیگ برتر تجربه کرد. قرمزپوشان تهرانی باید در این بازی با تمام توان به مصاف سپاهان بروند آن هم درحالیکه ۴ مهر یک بازی حساس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان دارند. بنابراین احتمال دارد بازهم برانکو تیمش را با ترکیبی متفاوت به میدان بفرستد تا نیرویش را برای بازی با الهلال ذخیره کند. پرسپولیس مقابل پیکان یک تیم ناهماهنگ و خسته نشان داد و سه امتیاز خانگی را به حریف تقدیم کرد.

دیدار دو تیم در واقع یک دربی در سطح فوتبال ایران با حضور مربیانی از کرواسی است. تقابل دو قطب زرد و قرمز فوتبال ایران همیشه جذاب بوده بخصوص اینکه اکنون دو سرمربی کروات هدایت دو تیم را برعهده دارند. پرسپولیس در این بازی بازهم سیدجلال حسینی را در ترکیب اصلی نخواهد داشت. سپاهان برای فرار از بحران و ته جدول تلاش می کند و پرسپولیس هم برای بازگشت به کورس صدرنشینی باید سه امتیاز را بگیرد.

استقلال خوزستان – سپیدرود رشت؛ خروج آبی پوشان اهوازی از کما؟

شکست سنگین شاگردان ویسی مقابل ذوب آهن باعث شده استقلال خوزستان به کما برود! باختی که سرمربی آن را به قتل عمد! تعبیر کرد. بعد از این باخت هم بازیکنان استقلال خوزستان ۱۵ درصد از مبلغ قراردادشان جریمه شدند. اکنون آبی پوشان خوزستانی باید مقابل سرخپوشان رشتی اعاده حیثیت کنند و با یک برد خانگی از کما خارج شوند. سپیدرود هفته قبل با شکست صنعت نفت آبادان خود را تا رده دهم بالا کشیده است. این بازی هم می تواند جذاب و دیدنی شود زیرا هر دو تیم هم بازیکنان و هم مربیان جوان و جسوری دارند.

تراکتورسازی- پدیده؛ بازی انتقامی!

تراکتورسازی هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد اما تیمی است که تا ثانیه آخر بازی برای برد و امتیاز گرفتن تلاش می کند. شاگردان جوان گل محمدی در این بازی باید مقابل تیم سوم جدول قرار بگیرند. پدیده هفته گذشته سه گل به سایپا زد تا با روحیه به کارش در لیگ ادامه بدهد.  هر دو تیم برای پیروزی بازی می‌کنند در جام حذفی تراکتورسازی توانست در مشهد پدیده را حذف کند و اکنون شاگردان رضا مهاجری به دنبال انتقام هستند. هر دو مربی از حریف خود شناخت کافی دارند.

پیکان – نفت تهران؛ اولین برد کریمی یا تخت گاز رفتن پیکان؟

شاگردان جلالی بعد از برد روحیه بخش مقابل پرسپولیس اعتماد به نفس پیدا کرده اند. پیکانی ها اگر مثل بازی با پرسپولیس منظم، با انگیزه و دونده مقابل تیم نفت حاضر شوند سه امتیاز این بازی را هم می گیرند بخصوص اینکه نفت بلاتکلیف ترین تیم لیگ است! تیمی که هنوز ساماندهی منظمی پیدا نکرده است. علی کریمی در اولین مربیگری اش مقابل تیم گسترش فولاد متوقف شد و حالا باید مقابل یک تیم مقتدر و دونده قرار بگیرد. او به دنبال اولین بردش در مربیگری است و باید تمرکزش را بیشتر بر روی مسایل فنی تیمش بگذارد و کل کل با مربی سابق نفت یعنی حمید درخشان را رها کند.

سایپا- پارس جنوبی؛ نبردی برای صدرنشینی

شاگردان علی دایی در مشهد یک تیم تسلیم شده بودند و بی چون و چرا با سه گل بازی را واگذار کردند. علی دایی بعد از باخت به شدت از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد. سایپا این هفته هم در خانه کار دشواری دارد و میزبان صدرنشین لیگ برتر است. پارس جنوبی تیمی بی ادعا و پرتلاش است. مهدی تارتار حاصل زحماتش را در این تیم برداشت می کند. پارس جنوبی دوست ندارد صدر را رها  کند. هر دو تیم برای پیروزی بازی می کنند. اگر سایپا بتواند از پارس جنوبی امتیاز بگیرد به صورت غیرمستقیم به پرسپولیس کمک کرده و زمینه بازگشت این تیم به صدر جدول را فراهم می کند. دو تیم یکبار پیش از شروع فصل باهم بازی دوستانه ای انجام دادند که سایپا در آن بازی پیروز شده بود. دایی زمانی سرمربی پرسپولیس بود و مهدی تارتار دستیارش اما اکنون تارتار تیم صدرنشین لیگ را در اختیار دارد و آرزو  دارد روزی سرمربی پرسپولیس شود.

صنعت نفت – فولاد؛ دربی خوزستان

دربی خوزستان هم می تواند جذاب و دیدنی شود. نفت آبادان در سه هفته اخیر برد نداشته و برای سه امتیاز تلاش می کند. فولاد خوزستان اما تیم سپاهان را شکست داده و با روحیه در رده چهارم جدول قرار دارد. نفت اگر در این بازی هم بازنده شود به شرایط بحرانی نزدیک می شود. برزیلی‌ها بعد از شکست دادن استقلال در هفته اول روند رو به رشد خود را حفظ نکرده‌اند.

اسامی داوران و برنامه هفته هفتم لیگ برتر فوتبال:

چهارشنبه ۲۹ شهریور
استقلال تهران-ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه آزادی تهران- ساعت۲۰:۰۰
پیام حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – وحید کاظمی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
پنجشنبه ۳۰ شهریور
سپاهان اصفهان-پرسپولیس تهران/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان – ساعت۲۰:۰۰
اشکان خورشیدی – سجاد طوری – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: محمود رفیعی
سیاه جامگان مشهد-گسترش فولاد تبریز/ محل برگزاری بعدا اعلام می شود – ساعت ۱۹:۳۰
امید سعیدفر – مهدی الوندی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: ابوطالب طاهریان
استقلال خوزستان-سپیدرود رشت/ ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۲۰:۰۰
محمدحسین ترابیان – محمدرضا مدیرروستا – امیرمحمد داودزاده – حسین زیاری – ناظر: علیرضا کهوری
جمعه ۳۱ شهریور
صنعت نفت آبادان-فولاد خوزستان/  ورزشگاه تختی آبادان – ساعت ۱۹:۰۰
مهدی سیدعلی – سعید علی نژادیان – حسن انتظاری – شاهو اصلانی – ناظر: حیدر شکور
پیکان تهران-نفت تهران/ ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت۱۸:۳۰
مهدی مرجان زاده – یعقوب سخندان – داریوش صابرمطلق – احمد موسوی – ناظر: خداداد افشاریان
سایپـا تهران-پارس جنوبی جم /  ورزشگاه  پاس قوامین تهران – ساعت ۱۸:۳۰
حسین زرگر – علی دودانگه – یعقوب حجتی – حسین زمانی – ناظر: مسعود عنایت
تراکتورسازی تبریز-پدیده خراسان/  ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت۱۷:۴۵
حمید حاج ملک – محمدجواد مداح – علی اکبر نوری – سعاد وفاپیشه – ناظر: فریدون اصفهانیان

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *