اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تودیع و معارفه ای با حاشیه های خواندنی/ عبور از درهای بسته جادری برای دیدار با همتی

مراسم معارفه استاندار جدید هرمزگان صبح امروز با حاشیه هایی همراه بود که خبرنگار خبر هرمزگان بخشی هایی از آن را روایت می کند.

بازخبر / مراسم با نیم ساعت تاخیر ساعت ۱۰٫۳۰ صبح امروز در حالی شروع شد که برای اولین بار در تودیع و معارفه های استانداران هرمزگان، ورود با کنترل شدید سالن و رویت کارت های دعوت انجام می شد.

* مامور حفاظت فیزیکی استانداری با حضور در درب وردی و تکرار این جمله که از اجازه ورود به افراد بدون کارت دعوت شرمنده ایم، از ورود افراد بدون کارت دعوت جلوگیری می کرد.

* علاوه بر کارت دعوت، تطبیق آن با کارت شناسایی افراد نیز از دیگر نوآوری های استانداری هرمزگان بود که موجب تراکم افراد در پشت درب ورودی گردید و نارضایتی را به همراه داشت.

* عدم صدور کارت ورود به جلسه برای عده ای از مراجعان و یا همراه نداشتن کارت شناسایی موجب جلوگیری از ورود آنان به جلسه شد و این عده در محوطه باغچه شرکت گاز زیر درختان به انتظار فرجی بودند.

 *ناهماهنگی حضور مدعوین شامل حال رسانه ها نیز شد و از ورود برخی خبرنگاران از جمله رسانه های مستقل که نام آنها ظاهرا در لیست استانداری برای صدور کارت نبود جلوگیری شد تا نشان دهد سیاست های انحصار طلبانه و تفکرات شخصی تیم جادری همچنان حاکم بوده و رسانه ها باید منتظر نسیم تحول در دوره استاندار جدید باشند.

* مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و مجری برنامه وعده داد که این برنامه زنده از سیمای مرکز خلیج فارس پخش می شود که البته تلویزیون مرکز خلیج فارس پخش برنامه های عادی خود را داشت و خبری از برنامه زنده نبود.

 *اولین سخنران برنامه بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری بود و در حالی که پنج نماینده مردم در مجلس حضور داشتند وی به نمایندگی از مردم هرمزگان!! به جاسم جادری گفت که مردم استان خدماتش را فراموش نخواهند کرد. وی همچنین به استاندار جدید نیز از طرف مردم اطمینان داد که قدردان وی خواهند بود.

 *آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز به رسم معمول با این شوخی سخنان خود را آغاز کرد که نیم ساعت تعیین وقت برای وی از سوی مجری خوابی است که تعبیر نمی شود.

 *وی در ابتدای سخنان خود به شهرت جادری اشاره کرد و گفت: اصل فامیل وی قادری بوده منتهی در ادبیات عرب قاف را جیم تلفظ می کنند.

* نعیم آبادی به کنایه و شوخی گفت اعراب که این همه بر تلفظ درست واژه ها تاکید دارند این نکته را نمی بینند.

* امام جمعه بندرعباس در این جلسه هم فرصت را غنیمت شمرد و گریزی به موضوع اقتصاد و تامین مایحتاج عمومی از خارج کشور زد، اما به بحث ورود نکرد و به این بسنده کرد که اقتصاد فلج است.

 *قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس هم در سخنانی توصیه رییس جمهور به استفاده از نیروهای اهل سنت را به وزیر کشور گوشزد کرد و گفت: بر اساس شایستگی و لیاقت از نیروهای اهل سنت هم استفاده شود. 

* قتالی جزییات درخواست خود را به جلسه خصوصی با استاندار جدید موکول کرد.

 *وی همچنین با اشاره به وحدت شیعه و سنی در استان گفت: در سفر اخیر به مکه با کاروان مشترکی بودیم که بسیار خوش گذشت. 

 *هاشمی تختی، رییس مجمع نمایندگان استان نیز که به نمایندگی از نمایندگان استان سخنرانی کرد همان خواسته های همیشگی را با وزیر کشور در میان گذاشت.

 *وی با بیان اینکه با آغوش باز همتی را پذیرفته اند، گفت: دولت با استاندار بومی موافق نبود و ما نیز پذیرفتیم، اما از دولت خواستیم نیروهای هرمزگانی را هم برای استانی دیگر به عنوان استاندار در نظر بگیرد.

 *هاشمی تختی در بخشی از بیان انتظارات نمایندگان استان از وزیر کشور، گفت: استان هرمزگان در ردیف پنجم تامین اعتبارات کشوری است اما در تخصیص در ته جدول قرار دارد.

* وی اگر چه رویکرد حمایت از جادری را داشت اما در بحث اشتغال مراکز صنعتی، گفت، عادلانه عمل نشد و استاندار باید با جدیت همراهی کند.

 *جاسم جادری نیز که مقدمه گزارش دست نویس خود را با غزلی از فروغی بسطامی و با عنوان ” کی رفته ای زدل که تمنا کنم تو را ” آغاز کرد، گزارش عملکرد خود را از رو خواند.

* وی البته اشاره ای به صحبت های چندی پیش خود نکرد که منظورش از ناکامی ها و انتظارات برآورده نشده و بی مهری های برخی همراهان چه بوده است.

* سخنران بعدی وزیر کشور بود اما پیش از سخنان وی احمد مرادی، نماینده منتقد جادری، از میان جمعیت برخواست و با به چالش کشیدن دستاوردها و آمارهای جادری، خطاب به وزیر کشور گفت؛ به واسطه حضور جادری فرصت های زیادی در استان از دست رفت.

* مرادی که با این انتقاد آب پاکی روی دست مجمع نمایندگان ریخت، نشان داد گزارش مجمع نمایندگان استان حداقل از سوی یک نماینده مورد تایید نیست.

* وزیر کشور نیز که به دقت سخنان مرادی را گوش داد در سخنانی نسبتا طولانی به موضوع تغییرات مدیریتی اشاره کرد و با بیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف را با هم دید، گفت: قطعا استاندار بدون همراهی امام جمعه و داشتن چتر معنوی وی و همچنین حمایت نمایندگان و همراهی مدیران اجرایی موفق نخواهد بود و هر استانداری در کنار خدمات، ضعف هایی نیز دارد و جابجایی ها نیز در همین مسیر است.

 *بخش پایانی تودیع و معارفه استاندار هرمزگان به قرائت حکم استاندار جدید اختصاص داشت و در ادامه پسر استاندار جدید دسته گلی به جادری و پدر خود اهدا کرد تا اولین دسته گل اهدایی توسط پسر همتی در استان هرمزگان رقم بخورد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *