ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مسئولین دغدغه ندارند/ آموزش و پرورش باید از فیلم کودک حمایت کند

مرضیه برومند مشکل حال حاضر سینمای کودک و نوجوان را بی توجهی مسئولین سینما به مساله کودکان دانست.

بازخبر،مرضیه برومند نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر، دغدغه فرهنگی را امری فراموش شده خواند و گفت: به نظر من دغدغه فرهنگی رخت بر بسته و به کلی فراموش شده است. بیشتر به نظر می آید که مسئولین  می خواهند این برهه را باری به هر جهت بگذرانند، حالا با هر تمهیدی که شده سر مردم را گرم کنند تا زمان طی شود.

وی ادامه داد: بیشتر تمرکز مسئولین به فیلم ها و برنامه های زود بازده  و سرگرمی های آنی و مقطعی است و هیچ برنامه ریزی و دغدغه ای وجود ندارد. برای همین هم اصلاً کاری به مساله کودک و مشکلات فرهنگی کودک ندارند. فکر می کنند چهار تا آدم در یک فیلم یا برنامه بیایند و دلقک بازی در بیاورند کافی است.

کارگردان سریال “زی زی گولو” در مورد تولید عروسک های محبوب تصریح کرد: متاسفانه قوانینی برای کپی و تولید عروسک های محبوب بچه ها در ایران وجود ندارد و همین باعث شده تا سازنده اصلی نتواند آن طور که می خواهد در تولید و تکثیر  عروسک ها اقدام کند. مثلاً عروسک های شهر موش ها در سری اول عالی بود، اما سریعاً از روی آن بدون اجازه کپی شد. در سری اول این عروسک ها از همه لحاظ برای کودکان طراحی شده بود تا علاوه بر جذابیت، سلامت کودکان هم در نظر گفته شود، امری که در موارد کپی غیر قانونی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تولید آثار در زمینه کودک امری کاملاً تخصصی است و باید آدم هایی در این زمینه وارد شوند که تمامی مسائل کودک از جمله بهداشت، روانشناختی، خطرات و نیازهای او را بشناسند، مهمترین بخش اخلاق کودک است. بچه به پدر و مادر نگاه می کند. وقتی یک بچه از پدر مادر بی اخلاقی می بیند فکر می کند آن بی اخلاقی ارزش است ولی متاسفانه اصلاً روی این مقولات کار نمی شود.

برومند در پایان خاطرنشان کرد: برای بهتر شدن وضعیت باید حمایت های زیر ساختی صورت بگیرد. ما نمی گوییم به ما برای ساخت فیلم پول بدهید اما وقتی فیلمی ساخته می شود، از اکرانش باید حمایت شود. آموزش و پرورش باید حمایت کننده فیلم کودک باشد و راه اکران فیلم ها در تمامی شهرستان ها راحت شود تا اتفاق فراگیری صورت بپذیرد تا هم سرمایه بازگشت داشته باشد و هم اینکه مخاطب بیشتری پوشش داده شود اما هنوز حمایت درستی از آموزش و پرورش به عنوان مرکزی که بیشترین مخاطب کودک و نوجوان را در خود دارد از سینما انجام داده نشده است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *