ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
در سایه غیبت مسئولان و هنرمندان هرمزگانی؛

مراسم سالروز درگذشت زنده‌یاد”حسن پیغان” غریبانه برگزار شد + فیلم

مراسم سالروز درگذشت زنده‌یاد”حسن پیغان” خواننده مطرح پاپ هرمزگانی نیز در نبود و بی‌خبری مسئولان و جامعه فرهنگی هنری استان برگزار شد.

بازخبر / مراسم سالروز درگذشت زنده‌یاد”حسن پیغان” خواننده مطرح پاپ هرمزگانی نیز در نبود و بی‌خبری مسئولان و جامعه فرهنگی هنری استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس،حسن پیغان خواننده مطرح پاپ کشورمان -نهم تیرماه سال ۹۵- بر اثر ایست قلبی در بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) بندرعباس درگذشت . از این خواننده مطرح کشور که متولد چهارم آبان ماه سال ۱۳۵۵ است و دارای سه فرزند به نام‌های طاها، ترانه، طنین و نازنین زهرا به یادگار باقی‌مانده است، چهار آلبوم کشوری بهنام‌های “پشیمون”، “یار منی”، “شطرنج” و “دوسم داری” به یادگار مانده است . همچنین حضور در اجرای مشترک قطعه “هم‌وطن” با رضا صادقی، فرزاد فرزین و تنی چند از خوانندگان مطرح پاپ اثری ماندگار از وی برجای گذاشت.

شادروان “پیغان” که سابقه کارهای مشترک با زنده‌یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی را از خود به یادگار گذاشته است، در سال‌های آخر زندگی‌اش بیشتر به امر آموزش و اقدامات عام‌المنفعه مشغول بود.

اعضای خانواده این هنرمند فقید و مطرح پاپ کشورمان به همراه جمعی از علاقه‌مندان عصر پنجشنبه(۸ تیر) با حضور در قطعه مفاخر بهشت‌زهرای بندرعباس یاد و خاطره این هنرمند را زنده نگاه داشتند، هرچند نبود هیچ مسئول و هنرمندی در این مراسم شاید بیش از هر موضوع دیگری خانواده این هنرمند را رنج داد!

انگار زنده‌یاد پیغان برای معرفی موسیقی هرمزگان به کشور تلاشی نکرده است

همسر زنده‌یاد حسن پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از خاطراتش بخواهم بگویم مهربانی، صداقت و زلال بودنش خیلی جالب بود و برای همگان ثابت‌شده بود.

لیلا میرشکاری افزود: زنده‌یاد پیغان هنرمندی بود که به‌واسطه نامهربانی‌ها از اوج به زمین خورد اما به‌واسطه خانواده‌اش پا پس نکشید و توانست بار دیگر سرپا ایستاده و به زندگی‌اش ادامه دهد.

وی بابیان اینکه خیلی حرف‌ها و سخنان را شنید که برایش بسیار سخت و دردناک بود، اظهار کرد: تنها کسی که از این رنج‌های همسرم آگاه بود، بنده هستم و به‌واقع فشارهای زیادی را زنده‌یاد پیغان در زمان حیاتش تحمل کرد.

میرشکاری بابیان اینکه هیچ مسئولی چه در زمان حیاتش چه پس از فوتش نه یادی از همسرم کرد نه از خانواده‌اش، اضافه کرد: تنها در مراسم خاک‌سپاری عده‌ای از مسئولین در مراسم حاضر شدند که آن‌هم به‌احتمال‌زیاد برای گرفتن عکس و فیلم و گذاشتن در صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی بوده است!

همسر زنده‌یاد پیغان با ابراز تأسف از بی‌مهری‌های مسئولان فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان که در مراسم سالگرد این هنرمند فقید حضور پیدا نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در طول این یک سال گذشته مسئولان فرهنگ و هنر استان حتی از برگزاری یک مراسم بزرگداشت هم دریغ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زنده‌یاد پیغان چه در زمان حیاتش چه پس از درگذشتش نامهربانی‌های بسیاری را دید که باعث شد نتواند به اهدافش برسد،ادامه داد: اطلاع‌رسانی مراسم سالگرد زنده‌یاد پیغان در تمامی شبکه‌های مجازی انجام شد و به دوستانش اطلاع دادم اما شاهد هستیم که هیچ هنرمند و مسئولی در این مراسم حضور نیافت و انگار زنده‌یاد پیغان برای معرفی موسیقی هرمزگان به کشور تلاشی نکرده است.

میرشکاری در پایان با اشاره به اینکه در تمامی نقاط کشور برای هنرمندشان در زمان حیاتش یا فوتش مراسمی در خور شأن به‌پاس زحماتش چندین ساله‌اش برگزار می‌کنند اما در هرمزگان هیچ خبری نیست، اضافه کرد: در هرمزگان حتی صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس یک ترانه از این هنرمند پخش نمی‌کند تا به‌نوعی یادی از وی کرده باشد و واقعاً جای تأسف دارد که در این استان برای یک هنرمند و کسی که سال‌ها برای تعالی موسیقی استانش تلاش کرده و به‌نوعی پس از مرحوم عبداللهی به‌عنوان دومین خواننده مطرح هرمزگانی در سطح کشور شناخته می‌شد، ارزشی قائل نیستند.

پاسداشت معنوی پدرم باعث دلگرمی‌مان می‌شود

فرزند زنده‌یاد پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک رابطه پدر فرزندی خوبی باهم داشتیم و این سخنان کلیشه‌ای را که همه می‌گویند پدرم مهربان بود را تکرار نمی‌کنم چون واقعاً هیچ پدری نامهربان نیست.

طاها پیغان ادامه داد: من، طنین، ترانه و نازنین زهرا که خواهرانم هستند، همیشه یاد پدرم را گرامی داشته و با آثارش زندگی می‌کنیم.

وی بابیان این جمله که حرفه خوانندگی پدرم را دوست داشتم، افزود: ترانه “باغ بارون” با صدای پدرم بهترین اثری است که از وی به دلم می‌نشیند و مرا یاد خاطرات حضورش می‌اندازد.

فرزند زنده‌یاد پیغان با اشاره به اینکه امیدوارم راه پدر را در عرصه فرهنگی و روزشی ادامه دهم، اضافه کرد: در این مدت هیچ‌یک از مسئولان استان هرمزگان حتی به‌صورت تلفنی هم حالی از ما نپرسیدند و انگار پدرم در استان دیگری فعالیت داشته است.

وی در پایان بابیان اینکه خانواده بنده نیازی به کسی ندارد اما پاسداشت معنوی پدرم باعث دلگرمی‌مان می‌شود، خاطرنشان کرد: صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس زمانی که پدرم زنده بود، حتی یک ترانه از وی پخش نمی‌کرد درحالی‌که رسانه‌های کشوری اقدام به پخش ترانه‌هایش می‌کردند اما پس از فوت پدرم بازهم صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس حتی یک یادی هم از وی و زحماتش نمی‌کند.

در سایه بی‌توجهی‌ها آرزوهای پدرم بر باد رفت

فرزند زنده‌یاد پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آخرین باری که پدرم را دیدم چند روز قبل از فوتش بود و دیگر وی را ندیدم و به‌واقع دلتنگش هستم چون بسیار با بنده مهربان بود و اکنون نبودنش را نمی‌توان تحمل‌کنم.

طنین پیغان افزود: مسئولین استان هرمزگان چه در زمان حضور پدرم و چه اکنون‌که در بین ما نیست، هیچ یادی از وی و خانواده‌اش نکردند و نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه در سایه همین بی‌توجهی‌ها آرزوهای پدرم بر بادرفت، خاطرنشان کرد: رسیدگی اکنون از سوی نه مسئولان فرهنگ و هنر کشور و نه استان نمی‌شود و این موضوع بسیار برایم رنج‌آور است.

فرزند زنده‌یاد پیغان در پایان عنوان کرد: در تهران سال گذشته یک مراسم برای هنرمندان فقید سال ۹۵ با عنوان”آیین چراغ خاموشی نیست” به همت شهرداری تهران و خانه هنرمندان ایران برگزار شد که از خانواده بنده هم دعوت به عمل آمد و تقدیر شد و جز این مراسم دیگر هیچ مراسمی برای پاسداشت زحمات پدرم نه در استان نه در سطح کشور برگزار نشد.

لازم به ذکر است، مراسم سالروز درگذشت زنده‌یاد حسن پیغان در بی‌خبری و عدم حضور مسئولان فرهنگی هنری استان هرمزگان و تنها با حضور خانواده و آشنایان این هنرمند فقید هرمزگانی در قطعه مفاخر بهشت‌زهرای بندرعباس برگزار شد!

 

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *