چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

نعیم آبادی : برای پاک شدن اموالتان پرداخت خمس را جدی بگیرید

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: همان‌طور که در روز عید زیارت اهل قبور می‌روید و برای آمرزش آنان قرآن و فاتحه می‌خوانید، صله ارحام اقوام زنده هم به‌جا بیاور بیاورید.

بازخبر / نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: همان‌طور که در روز عید زیارت اهل قبور می‌روید و برای آمرزش آنان قرآن و فاتحه می‌خوانید، صله ارحام اقوام زنده هم به‌جا بیاور بیاورید.
به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در بندرعباس افزود: مردم باوجوداینکه متدین هستند و در امور خیر زیادی شرکت می‌کنند ولی نسبت به پرداخت خمس خود که یک سال مالی است ، کم‌توجه‌اند.
وی بابیان اینکه مردم جدا از هرگونه کار خیر و برای پاک شدن اموالشان پرداخت خمس را در زندگی خود را جدی بگیرند، تصریح کرد: برخی به بهانه‌هایی ازجمله فرزند دختر و پس دم بخت ، عده‌ای به‌واسطه انجام کارهای خیر دیگر، شمار می‌گویند در قرآن نیامده و درنهایت بعضی هم می‌گویند ما خمس بدهیم آخوندها بخوردند از پرداخت خمس که تأکید فروان در روایت‌شده سرباز می‌زنند.
نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از این بهانه‌ها دلیلی بر نپرداختن خمس نمی‌شود چراکه خمس پرداخت درآمد مازاد یک سال خمسی بوده که صرف امور عام‌المنفعه ازجمله حوزه، دانشگاه و حتی در قم از طریق پرداخت خمس بیمارستان درمان بیماری‌های چشمی ساخته‌شده است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: اگر یک سال خمسی حساب اموال خود نکرده و حتی با پول باقیمانده لباس هم بخری حرام است لذا واجب شرعی است که اول خمس خودپرداخت کنید.
نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ مسجد در استان نیاز داریم که در مناطقی از استان نیمه کار و یا حتی احداث نشده و این هم به همت خیران بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه مسجد جامع بندرعباس به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد تاریخ اسلام در ایران برای تکمیل ساخت آن نیازمند همت همه مسئولین و خیران دارد، عنوان کرد: به‌طور حتم مشارکت در ساخت این مسجد در تاریخ شکوهمند ایران اسلامی باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده از آن بهره‌برداری خواهند کرد.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت صله‌رحم و دیدار با اقوام، بیان کرد: همان‌طور که در روز عید زیارت اهل قبور می‌روید و برای آمرزش آنان قرآن و فاتحه می‌خوانید، صله ارحام اقوام زنده هم به‌جا بیاور بیاورید.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: رسم است که روز عید به زیارت اموات اعم از پدر و مادر و خواهر و به‌طور کل فامیل می‌روند، کار خوبی است اما به زیارت اقوام زنده هم بروید و از آنان دلجویی کنید.
آیت‌الله نعیم‌آبادی از احساس ناامنی در فضای مجازی به‌عنوان یک معضل یادکرد و اظهار کرد: برخی بابی تقوایی فضای ناامنی برای افراد در فضای مجازی ایجاد می‌کنند لذا بیشتر مراقب کنیم و مواظب خود و نسل آینده باشیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر در بندرعباس با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم‌های دینی در جامعه اسلامی، به حضور باشکوه مردم در این قبیل از مراسمت ازجمله شب‌های باارزش قدر و راهپیمایی روز قدس نیز اشاره‌ای کرد و گفت: مردم ما با بصیرت و هوشیاری مسیر خود را به‌خوبی تشخیص می‌دهند و ما دیدیم که هر شرایط خاصی در کشور، مردم ما حضوری آگاهانه و مؤثر دارند.
خطیب نماز عید سعید فطر بندرعباس ادامه داد: تشخیص درست مسیر زندگی و حیات دنیوی به معنای رسیدن به رستگاری است که در سایه تقوای الهی و رجوع مستمر به قرآن و حرکت برمدار ولایت به دست می‌آید.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دردهای امروز جهان اسلام، بی‌توجهی برخی سران کشورهای اسلامی به آینده ملت‌های مسلمان و تبعیت آنان از شیطان بزرگ و جرثومه فساد و تباهی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است که سبب شده تا اکنون در این روز مبارک نیز شاهد وجود جنگ، قتل، ترور و خونریزی در چندین کشور اسلامی باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *