آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سفير چين در جمهوري اسلامي ايران:

بندرعباس در اتصال ایران به چین نقش بسیار مهم و موثری دارد

استاندار هرمزگان گفت: روابط ایران و چین در عرصه های اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است و ایران و چین به عنوان دو کشور بزرگ می توانند بسیاری از مشکلات موجود در منطقه را با عقلانیت رفع کنند.

بازخبر / استاندار هرمزگان گفت: روابط ایران و چین در عرصه های اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است و ایران و چین به عنوان دو کشور بزرگ می توانند بسیاری از مشکلات موجود در منطقه را با عقلانیت رفع کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، جاسم جادری عصر امروز در دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین و سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و چین بسیار دیرینه و تاریخی است، عنوان کرد: ایران و چین در اکثر مسائل تقریبا هم نظر بوده اند و مواضع اخیر کشور چین در خصوص مسائل منطقه نیز برای مردم ایران قابل تقدیر است.

وی بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر ایران و چین تاکید کرد و افزود: آمریکا و استکبار جهانی به دنبال این هستند که همه ملت ها را تحت استعمار خود درآورند و در پی بروز مشکلات در منطقه هستند و با بکار بردن الفاظی همچون حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، مشکلات بسیاری را بر مردم این منطقه تحمیل کرده اند که در این شرایط نیاز است دو کشور مهم و تاثیرگذار ایران و چین، همکاری های خود را گسترش دهند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: روابط ایران و چین در عرصه های اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است و ایران و چین به عنوان دو کشور بزرگ می توانند بسیاری از مشکلات موجود در منطقه را با عقلانیت رفع کنند .

جادری سفر ناوگروه نیروی دریایی چین به بندرعباس را در جهت تقویت روابط نظامی و فرهنگی دو کشور موثر برشمرد و بیان کرد: با تداوم این گونه سفرها و دیدارها شاهد تقویت هرچه بیشتر روابط سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی میان دو کشور خواهیم بود و همچنین خواهیم توانست امنیت آبراه های بین المللی را تامین کنیم .

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و چین از طریق بندر شهید رجایی در بندرعباس برقرار است، اظهار کرد: ما آمادگی داریم تفاهم نامه خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور چین در جهت تقویت روابط و مبادلات بیشتر منعقد شود .

استاندار هرمزگان تصریح کرد: گردشگری نیز می تواند به عنوان یک راهبرد اساسی در روابط میان ایران و چین تلقی شود و علاقه مندیم در این زمینه نیز از طریق هرمزگان همکاری هایی داشته باشیم.

جادری با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان، اضافه کرد: این استان از مناطق ویژه اقتصادی و آزاد مهمی برخوردار است و در سواحل مکران نیز اقدامات بزرگ اقتصادی در حال انجام است و عملیات احداث شهرک صنعتی ایران و چین نیز در آینده نزدیک در سواحل مکران آغاز می شود .

وی گفت: در عرصه های مختلف برای پذیرش و جذب سرمایه گذاران چین در استان هرمزگان آمادگی داریم و علاقه مند به همکاری های اقتصادی بیشتر هستیم.

همکاری نیروی دریایی چین با نیروی دریایی ایران دارای پایه ای محکم است

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و چین دو کشور متمدن و دارای روابط بسیار مثبت هستند، اظهار کرد: روابط استراتژیک میان ایران و چین وجود دارد و این ارتباطات به سرعت در حال گسترش است .

دریادار شن هائو ادامه داد: روابط نظامی دو کشور نیز به خوبی پیش رفته و تعاملات خوبی میان نیروی دریایی دو کشور برقرار است .

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین افزود: این ناوگروه با پیام دوستی، مهربانی و صلح و ثبات جهانی سفر خود را آغاز کرده و هم اکنون در ایران حضور داریم .

شن هائو تصریح کرد: همکاری نیروی دریایی چین با نیروی دریایی ایران دارای پایه ای محکم است و آینده این همکاری ها نیز در جهت گسترش صلح و ثبات بسیار روشن خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: همکاری بیشتر دو کشور به توسعه صلح در منطقه و جهان کمک خواهد کرد .

بندرعباس در اتصال ایران به چین نقش بسیار مهم و موثری دارد

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران در مسیر زمینی و دریایی جاده ابریشم قرار دارد، عنوان کرد: ایران از شرکای بسیار مهم چین در مسیر جاده ابریشم محسوب می شود .

پانگ سن افزود: چین بزرگترین شریک تجاری ایران طی هشت سال اخیر بوده است و رفت و آمدهای تجاری دو کشور نیز از طریق بندرعباس صورت می گیرد .

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس در اتصال ایران به چین نقش بسیار مهم و موثری دارد که این امر نشان دهنده نقش مهم بندرعباس در تبادلات میان دو کشور است .

پانگ سن تصریح کرد: زمینه های همکاری دو کشور تنها به مسائل اقتصادی محدود نیست و دو کشور در عرصه های فرهنگی نیز می توانند همکاری های بیشتری داشته باشند .

به گزارش ایسنا، ناوگروه نیروی دریایی چین متشکل از دو ناوشکن، یک ناو پشتیبانی به همراه یک فروند بالگرد، صبح روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت . این ناوگروه پس از ۴ روز حضور در بندرعباس، پس از تمرین مشترک بین دو کشور، بندرعباس را ترک می ‌کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *