آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
یادداشت / سید محمد بنی هاشمی

اندکی تامل کنیم!

این روزها هر کانال خبری را که اخبارش را مرور می کنی و یا پست های اینستاگرام را می بینی پر شده از تخریب پروژه آکواریوم شهر بندرعباس…..

بازخبر /  اندکی تامل کنیم!
این روزها هر کانال خبری را که اخبارش را مرور می کنی و یا پست های اینستاگرام را می بینی پر شده از تخریب پروژه آکواریوم شهر بندرعباس ، متن هایی مخالف و موافق منتشر می شود یکی مقصر را مجموعه شهرداری می داند، یکی استانداری، دیگری اداره بنادر و دریانوردی، خیلی ها هم همه را با هم، حتی در یکی از همین متن های اخیر نگارنده یادداشت موضوع را خیلی جالب به بحث انتخابات نزدیک کرده بود در جبهه مخالف هم که تعداد یادداشت ها کم نبود .
اما جای یک سوال در میان آن همه یادداشت خالی بود: آیا تخریب راه حل نهایی یک پروژه عظیم شهری با صرف میلیاردها بودجه است؟
همواره در پی یافتن مقصر هستیم و همیشه سعی می کنیم یکدیگر را تخریب کنیم ؛ مگر همه ما شهروند این شهر نیستیم؟ مگر همه خواهان پیشرفت شهر و آنچه لایقش هست نیستیم؟ خداوند در قرآن مجید می فرمایند: “انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم” یعنی سرنوشت هیچ قوم و ملتی تغییر نمی کند مگرآنکه آن ها خود تغییر دهند.
اندکی تامل کنیم ؛ هر پروژه ای هزینه- منفعتی دارد و این مساله را مقدم بر سلایق شخصی و کدورت های سیاسی باید بررسی کرد.
مساله ای که با آن روبرو بودیم هم مستثنی از این قاعده نبود؛ بی شک اگر هزینه ای هم داشت خالی از منفعت هم برای این دیار نبود، آیا بهتر نبود تخریب آخرین گزینه این پروژه باشد؟؛ پروژه ای که هزینه اش را من و شمای شهروند می پردازیم؛ آیا بهتر نبود به جای تقابل با یکدیگر در کنار هم به راه حل ها و گزینه های دیگر نیز می اندیشیدیم؟. کاش تصمیم گیری ها براساس بدیهی ترین راه حل ها نبود؛ کاش تصمیم ها از روی دلسوزی بود نه زورآزمایی و هزاران کاشکی دیگر …. اندکی تامل کنیم!

شهروند بندرعباس

سید محمد بنی هاشمی

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *