ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

دانشجویان دانشگاه پیام نور بندرعباس از رئیس جمهور آینده چه خواستند؟+فیلم

به همت خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج‌فارس و کانون برهان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان نخستین تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه پیام نور بندرعباس با استقبال قابل‌توجه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

بازخبر /به همت خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج‌فارس و کانون برهان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان نخستین تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه پیام نور بندرعباس با استقبال قابل‌توجه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، این برنامه که با موضوع “از رئیس‌جمهور آینده چه می‌خواهید” قرار است با مشارکت دانشگاه‌های شهر بندرعباس به‌صورت مستمر تا پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود، در نخستین برنامه عصر گذشته (۳ اردیبهشت) دانشگاه پیام نور بندرعباس میزبان آن بود.

نخستین دانشجویی که پشت جایگاه قرار گرفت نیز گفت: باید حتماً انتظاراتی از رئیس‌جمهور آینده وجود داشته باشد و موضوعی که طی چند سال اخیر ذهن‌ها را درگیر خودکرده است ترس دانشجویان از بیان مسائل خود و عدم آزادی بیان در بین دانشجویان است و امیدوارم رئیس‌جمهور آینده فضای سالم را برای بیان دیدگاه‌های دانشجویی فراهم کند و دانشجویان بدانند پس از صحبت کردنشان مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.

دیگر دانشجو حاضر در این تریبون آزاد دانشجویی افزود: تمامی دانشجویان در کنار دوستان خود، تاکسی و غیره بحث سیاسی دارند اما آن‌گونه حرف زدن‌ها سودی ندارد و تا خودمان در تریبونی نتوانیم آن‌ها را صریح مطرح کنیم نباید هم انتظاری داشته باشیم که شرایط بر وفق مراد ما شود. این حق را داریم که انتخاب کنیم اما اگر در این انتخاب شرکت نکردیم دیگر حق گله‌مندی نداریم، پس اگر توقعی داریم باید در انتخابات شرکت کنیم.

یکی دیگر از دانشجویان نیز با گلایه از برخی مدیران اظهار کرد: وزیری که در صحبت‌هایش می‌گوید من نیازی به پول بیت‌المال ندارم، درد مردم را نمی‌فهمد و وی مرفهی است که نتایج کارهایش برای همه مردم هویداست و از وضعیت اقشار کم‌درآمد آگاه نیست. باید رئیس‌جمهور بودجه را عادلانه تقسیم کند و به روستاهای اطراف شهر نیز برود و وضعیت آن‌ها را مشاهده کند که چگونه بدون کمترین امکانات در حال زندگی هستند.

یکی دیگر از دانشجویان در خصوص ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده خاطرنشان کرد: معتقدم باید رئیس‌جمهوری سرکار بیاید که دغدغه دانشجویان را بفهمد، شغل و شرایط ازدواج برای دانش جویان را فراهم کند. معمولاً هر دولتی وعده‌هایی را می‌دهد که پس از هر وعده‌ای انتقادی نیز وجود دارد که دولت‌ها باید پذیرای انتقادات باشند و آن‌ها را مثمر ثمر قرار دهند.

دانشجویی که نسبت به وضعیت فعلی استان هرمزگان معترض بود، افزود: باید فکری به حال خود کنیم؛ برخی می‌گویند انتظاری نداریم و هرچه گفتیم فایده‌ای نداشته است، چرا هرمزگان یک استان محروم است که باوجود اینکه ۸۰ درصد از اقتصاد ایران در آن جریان دارد خود یک استان محروم به شمار می‌رود. در حال حاضر پارک اهدایی مردم هرمزگان در استان اصفهان وجود دارد، آیا استانی که خود پارک مناسبی برای تفریح ندارد می‌تواند یک اهداکننده باشد؟!باید در انتخاب‌هایمان به‌درستی عمل کنیم و تا زمانی که نظارت صحیحی بر مسائل نباشد مشکلات به‌خودی‌خود پابرجا می‌مانند.

دانشجوی دیگری که نسبت به ایجاد مسکن مهر و عدم رسیدگی آن در استان هرمزگان معترض بود، گفت: مسکن مهر در برخی استان‌ها در حال حاضر حتی به مرحله بازسازی هم رسیده است، چون مدت‌زمان زیادی از ساخت آن‌ها می‌گذرد اما در بسیاری   از نقاط هرمزگان شاهد آن هستیم که هنوز این خانه‌ها را به صاحبانشان تحویل نداده‌اند. کاندیدای ریاست جمهوری باید صادق باشند و به وعده‌های خود عمل کنند تا مردم نیز پشتوانه آن‌ها باشند.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در تریبون دانشجویی خواستار توجه ویژه رئیس‌جمهور آینده به ساختار سازی در رأس کشور شد و اضافه کرد: فردی که برای ریاست جمهوری می‌آید باید برنامه صحیحی داشته باشد و از دید من ساختار کشور دچار اشکال است و فردی که برای تصدی این پست می‌آید درک درستی از مردمش ندارد، از فقر و بیکاری مردمش آگاهی کامل ندارد. قرار بود ازاین‌رو به آن رو شویم، ولی هرروز بیشتر درجا می‌زنیم و فردی که برای تصدی ریاست جمهوری می‌آید برای خودش بیشتر از مردم کار می‌کند.

دانشجوی دیگری با بیان اینکه وزیر صنعت جامعه با درد مشترک بیکاری درگیر است و دولت اقتصاد مقاومتی را به‌خوبی انجام نداد، واردات کالاهایی که به کشور انجام می‌شود فایده چندانی ندارد و مشابه آن‌ها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر دولتمردان می‌گویند از تحریم‌ها عبور کردیم، به دلیل شرایط خوب مالی و اقتصادی خودشان است و از درد مردم مستضعف و قشر دانشجو بی‌خبرند.

دانشجوی دیگری در پاسخ به این سخنان افزود: خیلی از مشکلات کشور در دولت‌های نهم و دهم به وجود آمد، بیشترین آمار فقر و اعتیاد، درگیری‌های سیاسی و غیره در آن دولت‌ها اتفاق افتاد. در دولت یازدهم برجام امضا شد و دستاوردهایی را داشت و بستن قراردادهای جدید با کشورهای بزرگ اتفاق افتاد و باید به این نکته توجه داشت که مشکلاتی که در دو دهه به کشور وارد شد را نمی‌توان چهارساله حل کرد. مردم باید دید خود را عوض کنند و به این فکر کنند که توانستیم شیطان بزرگ را بر سر میز مذاکرات بکشانیم و اگر امروز سانتریوفیوژی هست به‌واسطه امضا به‌واسطه امضا برجام بوده و هست.

http://as6.asset.aparat.com/aparat-video/c2cefc2b5818391e85ebaa5037e1e6c16954618-360p__60211.mp4?direct=1

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *