اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اصلاح زیرساخت‌های حمل‌ونقل با وضع عوارض بر سوخت مصرفی کشور اعم از بنزین و گازوئیل !

تعریض جاده‌ها وقوع تصادفات را کاهش نمی‌دهد بلکه نوع تصادفات را تغییر می‌دهد ، زمانی تلفات به حداقل می‌رسد که مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و از رفتارهای پر خطر پرهیز کنند و از طرفی کیفیت خودروهایی که در کشور تولید می‌شود، ارتقاء یابد.

بازخبر / کشاورزیان  معاون وزیر راه اظهار کرد: افزایش روزافزون بودجه‌های جاری شرایطی را فراهم کرده که روش‌های تامین اعتبار امروز جوابگوی تامین نیازهای کشور نیست.

وی با بیان اینکه باید روش‌های جدیدی برای تامین اعتبار ساخت زیربناهای کشور لحاظ شود، اضافه کرد :  بسیاری از کشورها از محل وضع عوارض سوخت، طرح‌های زیربنایی خود در بخش جاده‌ای را ساخته‌اند و ما هم باید به این سمت برویم. این عوارض باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود تا زیرساخت‌ها را ایجاد کند.

معاون وزیر راه افزود: با روش‌های فعلی تامین اعتبار ساخت سریع زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقل شدنی نیست. بهترین راه برای این کار وضع عوارض بر سوخت مصرفی کشور اعم از بنزین و گازوئیل است ،  وقتی که بحث تعیین عوارض برای سوخت مطرح می‌شود فقط به بحث تورم‌زایی توجه می‌شود اما از ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و اشتغالزایی غافل می‌شویم.

کشاورزیان  با بیان اینکه ۳۵ هزار کیلومتراز شریان‌های جاده‌ای کشور تحت پوشش دوربین‌های ثبت سرعت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات برای کنترل ترافیک یک ضرورت بوده که در این راستا دوربین‌های ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط در ۳۵ هزار کیلومتراز شریان‌های جاده‌ای کشور نصب می‌شوند.

وی افزود: نصب تجهیزات کنترل هوشمند جاده‌ها به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌ها در دست اقدام بوده و امیدواریم در سال‌های آینده اجرایی شود ، وقتی جاده خراب باشد خسارت بیشتری به خودرو وارد می‌شود و اگر جاده درست باشد هزینه کمتری صرف رفع خسارت‌ها می‌شود.

کشاورزیان مهمترین مشکل در تصادفات جاده‌ای را خطای انسانی به دلیل سرعت زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی دانست و گفت: تعریض جاده‌ها وقوع تصادفات را کاهش نمی‌دهد بلکه نوع تصادفات را تغییر می‌دهد ، زمانی تلفات به حداقل می‌رسد که مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و از رفتارهای پر خطر پرهیز کنند و از طرفی کیفیت خودروهایی که در کشور تولید می‌شود، ارتقاء یابد.

وی گفت: پلیس راه سهم اصلی را در کاهش تلفات جاده‌ای دارد اما برای کنترل راه‌ها نیاز به وجود تجهیزات نظیر پاسگاه و دوربین است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *