آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سادگی در تبلیغات دنیای امروز چه تاثیری بر مشتری می گذارد؟

قانون سادگی در تبلیغات دنیای امروز و تاثیرش روی مشتریان

چگونه منظور خود را کاملا می رسانید؟ سرو صداهای بسیار زیادی وجود دارند که حواس شما را در این دنیای به هم ریخته پرت میکنند.چطور می توانید در هیاهوی روزانه کار کنید؟ البته نه به خاطر فشار تبلیغ کنندگان، بلکه به دلیل افزایش ناگهانی اطلاعات جنجال برانگیزی که با آنها زندگی می کنیم. برای مثال آیا می دانید میزان اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار ماست نسبت به سه سال قبل دو برابر شده است؟

تبلیغات-موثر

بازخبر/قانون سادگی در تبلیغات : چگونه منظور خود را کاملا می رسانید؟ سرو صداهای بسیار زیادی وجود دارند که حواس شما را در این دنیای به هم ریخته پرت میکنند. چطور می توانید در هیاهوی روزانه کار کنید؟ البته نه به خاطر فشار تبلیغ کنندگان، بلکه به دلیل افزایش ناگهانی اطلاعات جنجال برانگیزی که با آنها زندگی می کنیم. برای مثال آیا می دانید میزان اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار ماست نسبت به سه سال قبل دو برابر شده است؟ محققان دریافتند که مقدار اطلاعات به دست آمده در سال گذشته بالغ بر ۲۳ اگزابایت بوده است.

فقط ما نیستیم که از این شرایط رنج میبریم، بلکه نگه دارندگان پرنده نیز متوجه شدند که نوعی پرنده به نام چرخ ریسک نیز مشکل مشابهی دارد و مجبور به یافتن راهی برای ادامه بقا در این محیط پر سرو صداست. بهترین راه حل برای آنها تغییر صدای آواز است تا صدایشان در مقابل صداهای بلند و کوتاه و مداوم خودروها، هواپیماها و ماشین آلاتی که اصوات زندگی شهری مدرن را تشکیل می دهند، توسط جفت های موجود شنیده شود. این پرنده وقتی در نزدیکی منبع صدا، مثل جاده ها و تقاطعهای اصلی شلوغ است، بلندتر آواز می خواند.
طبیعتاً می دانید برای اینکه در دنیایی شلوغ ارتباط موفق تری برقرار کنید، باید راهی بیابید تا در فضایی شفاف قرار بگیرید. حال سؤالی که مطرح می شود این است که چطور تبلیغ خود را در یک فضای شفاف مطرح کنید؟
بدون اغراق؛ اگر دوست دارید در این دنیای شلوغ مورد توجه قرار بگیرید، باید فوق العاده ساده باشید. سادگی تنها روش تبلیغات درست است، زیرا شلوغی و درهم ریختگی در قوه ی ادراک نمی گنجد.
ادوارد دوبونو تا حدی به ارزش سادگی در دنیای تجاری امروز معتقد است که می گوید باید « مؤسسه‌ی سادگی» تأسیس شود.
تبلیغات یک نوع برقراری ارتباط است و اگر افراد مرتبط و مناسب تبلیغ شما را نبینند و نشنوند، دقیقاً متوجه آنچه که می گویید، نمی شوند و شکست خواهید خورد. بیایید رک باشیم؛ ما در عصری آکنده از اطلاعات زندگی می کنیم. پس هر چه در تبلیغات، اطلاعات بیشتری بدهید، افراد کمتری را به سمت خود جلب خواهید کرد. قانون سادگی برای کنترل تبلیغات وضع میشود، به خاطر داشته باشید حتی در مورد یک تبلیغ، بهترین راه برای ارسال یک پیغام، کم کردن اطلاعات ثانویه است.
همه ی پیام های مهم واقعاً ساده هستند: قدم نزنید؛ انجام دهید؛ عاشقتم؛ تو چه خوبی. بهتر است هر ایده ی متقاعد کننده را به صورت مختصر و مفید بیان کنید.
ونگوگ در جایی گفته است:« آه، چه قدر ساده کردن مشکل است.

البته صرفاً مختصر و ساده کردن هنر نیست؛ بلکه چگونه ساده کردن مهم است. برای مارچلو سرپا، یکی از افراد برجسته ی تبلیغات در برزیل و رئیس اسبق فستیوال کن، ساده کردن هرگز گزینه ای برای تبلیغات موفق به شمار نمی رود؛ بلکه فقط نقطه ای برای شروع است که اثبات این مطلب را می توان در کار وی دید. این امر نکته ی حائز اهمیتی در تبلیغات امروز به شمار می رود همان طورکه پیش از این نیز بوده است.

یک تبلیغ باید ساده و مهیج باشد

یک تبلیغ باید مثل هراسی که از یک شکست تجاری وجود دارد و افراد را به تحرک وا می دارد، بیننده را از حالت رخوت و بی حالی بیرون آورد. تبلیغ خودتان را در مجله هایی چاپ کنید که پر از کلیشه و تصاویر مصنوعی است، آن هم از طریق لبخند زدن و تحمیل خود به کسانی که این تبلیغ را می بینند. به عبارتی افزایش طرفداران و هدایت این پیغام با بهترین و مناسب ترین روش.

از جمله اصول کلیدی تبلیغات برزیلی ها به این شرح است: ساده باش ولی احمق نباش. هدفدار باش، در لحظه تاثیرگذار باش، معروف شو و جزء افراد متوسط نباش.
تبلیغاتی چون Guarana Antarctica با حداقل واژگان دو جنبه ی مثبت را عنوان می کند: فاقد کالری و بدون افزایش وزن.
پیروزی تبلیغ چاپی گران پری، در فستیوال کن ۱۹۹۳ راهی را گشود که بسیاری از آژانس های برزیلی آن را دنبال کردند. تبلیغ در مورد نمایش بوترو در موزه ی هنرهای معاصر سائوپائولو مثالی دیگر در زمینه ی سادگی است. در این تبلیغ بارزترین مشخصه ی این هنرمند کلمبیایی، که بدنی فربه و بزرگ بود، به نمایش گذاشته شده بود.
یکی از مشخصه های مهم یک کفش تنیس در ذهن کسانی که هر روز تنیس بازی می کنند، بند دار بودن آن است. برند میزونو برای ارتوپدهای برزیلی شناخته شده است و یکی از پرفروش ترینها در این کشور است. از این رو تصور یک کفش تنیس به همراه استخوانها به نظر ساده ترین راه تبلیغات است. به همین خاطر است که فولکس واگن در این کشور خوب جواب داده است، کشف و تطبیق مضاعف و استفاده از آن برای تقویت یک برند آلمانی در مورد کیفیت کلی محصولات این برند کاملا برای ما روشن است.
نظر ژان ماری درو، رئیس فستیوال کن، درباره ی برخی از کالاها که چندین جایزه ی شیر طلایی این فستیوال را به خود اختصاص داده بودند، این بود که :

«  بسیاری از مدیران خلاق فرانسه هرگز آنها را تایید نخواهند کرد. آنها بسیار ساده هستند. فرانسوی ها پیچیدگی را بیشتر ترجیح می دهند. »

من شخصا سادگی را بیش تر می پسندم و دلم می خواهد به دنبال موارد آشکاری که مخفی است بگردم. شعر بی قافیه ژاپنی ها را دوست دارم، کاهش دادن را می طلبم و به دنبال ظرفیتی برای ساخت چیزی هستم که پیکاسو تا پایان عمرش به دنبال آن بود.
پیکاسو در جواب به افرادی که از آثارش انتقاد می کردند و معتقد بودند که آنها بسیار ساده هستند، به سادگی می گفت: « من ۵۰ سال از عمرم را گذاشتم تا این کار را انجام دهم.»

خبرنگار / شیما قاسمی
پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *