چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

نوروزی : ۲ جاسوس انگلیسی و فرانسوی باید از ایران اخراج شوند

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به جاسوسی ۲ دیپلمات فرانسوی و انگلیسی در کردستان، خواستار اخراج آنها از ایران و بازگشت آنها به کشورشان شد.

به گزارش بازخبر به نقل از افکار نیوز،حسن نوروزی نماینده مردم رباط ‌‌کریم در مجلس با اشاره به حضور ۲ دیپلمات انگلیسی و فرانسوی در کردستان برای جاسوسی گفت: این ۲ دیپلمات بعنوان گردشگر وارد استان کردستان شدند اما از نوار مرزی و مناطق حساس نظامی سر درآوردند و در حال تهیه فیلم و مستندات از این مناطق بودند.

وی با اشاره به اهمیت استان کردستان برای جمهوری اسلامی ایران گفت: کردستان منطقه حساسی است و دشمن بارها در این مناطق اقدام نظامی کرده و برخی از هموطنان ما را به شهادت رسانده است اما نیروهای مسلح مانع تحقق اهداف شوم آنها شدند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس افزود: در طول سالهای گذشته دشمنان برای این استان ناامنی هایی ایجاد می کردند و همچنین اخیرا برخی از عناصر داعش به منطقه نفوذ کرده بودند که با هوشیاری نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی و انتظامی قبل از کوچکترین اقدام تارومار شدند.

نوروزی گفت: با توجه به حساسیت منطقه، شاهد بودیم که ۲ جاسوس از ۲ سفارتخانه فرانسه و انگلیس خبیث وارد منطقه شده و در حال فیلمبرداری بودند.

وی با تاکید بر اینکه فیلمبرداری از مناطق نظامی و تهیه عکس ممنوع است، افزود: جالب اینجاست که وزارت خارجه به دفاع از این ۲ جاسوس برآمده و می گوید حضور این ۲ جاسوس در مناطق مذکور با هماهنگی ما بوده. سوال ما این است که وزارت خارجه چه هماهنگی می تواند در خصوص حضور دیپلماتها در مناطق نظامی داشته باشد؟.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مناطق نظامی و مرزی در اختیار نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی است، گفت: اگر قرار بود مجوزی برای حضور این افراد داده می شد وظیفه این نهادهاست نه وزارت خارجه.

نوروزی با بیان اینکه معنا ندارد ۲  نفر دیپلمات وارد منطقه حساس نظامی شوند، افزود: تهیه فیلم از مناطق مرزی و نظامی کار جاسوسان است نه دیپلماتها.

وی با تاکید بر اینکه مشخص است که انگیزه این افراد جاسوسی بوده، گفت: وزارت خارجه باید در اسرع وقت این ۲ جاسوس را عنصر نامطلوب اعلام و آنها را از خاک ایران اخراج کند.

نماینده مردم رباط ‌‌کریم در مجلس افزود: اینجانب به همراه شش نماینده در خصوص حمایت از این ۲ جاسوس از وزیر خارجه سوال کردیم که وی باید با حضور در مجلس به این سوال پاسخ دهد.

روز یکشنبه ۲۴ مرداد «سباستین سورن» رایزن سفارت فرانسه و «چارلوت لوپز وارنه والر» دبیر دوم سفارت انگلیس به بهانه گردشگری وارد استان کردستان می شوند.

آنها که دارای یک دستگاه خودرو پاجیرو با پلاک سیاسی بودند، فقط مجوز اقامت در هتل آذربایجان و هتل شادی سنندج را داشتند.اما آنها به نوار مرزی استان رفته و مخفیانه و غیر قانونی از مجموعه های نظامی ارتش و سپاه و رودخانه های مرزی و اماکن حساس فیلمبرداری کردند.

نیروهای اطلاعات سپاه کردستان در شهرستان سقز به رفتار آنها مشکوک می شود و هنگامی که دستور ایست به خودرو را دادند، از محل فیلم برداری متواری شدند.

در طول مسیر این خودرو سه ایست بازرسی را بدون توقف رد کرد که در نهایت در نزدیکی روستای ایرانخواه سقز در تور امنیتی اطلاعات سپاه گرفتار شد و سرنشینان مجبور به متوقف کردن خودرو شدند.

پس از متوقف کردن خودرو، دوربین آنها نیز ضبط گردید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *