ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

لاریجانی: طوفان مدرک در کشور بوجود آمده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توانمند سازی مردم و تربیت نخبگان پایه رشد کشور است. باید توجه داشت که فقط مدرک ملاک نیست، در کشور ما طوفان مدرک به وجود آمده در حالی که ما باید رشد علمی پیدا کنیم.

بازخبر / علی لاریجانی عصر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان دانش آموزی استان قم اظهار داشت: گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تحولاتی در آموزش و پرورش قم به وجود آمده و در این زمینه شاهد رشد هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش و پرورش رکن مهم توسعه کشور و مرکز مهمی برای تکیه آیندگان است، اما با این وجود همچنان مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه بعد از انقلاب توجه خوبی به این حوزه شده است، گفت: بیش از یک دهم بودجه کل کشور به آموزش و پرورش اختصاص می یابد و مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بررسی لایحه بودجه ۳ هزار میلیارد تومان به میزانی که دولت تعیین کرده بود، اضافه کرد.

رییس قوه مقننه با اشاره به توجهاتی که نسبت به آموزش و پرورش شده است، گفت: هنوز مشکلات آموزش و پرورش پابرجاست و باید با استفاده از روش های مختلف این نقص را جبران کرد، ضمناً باید توجه داشت که وضعیت کشور به گونه ای نیست که بتوان گام بلندی برای رفع این مشکلات برداشت.

او افزود: در جلسه‌ای که با پیشکسوتان آموزش و پرورش داشتم، بسیار متاثر شدم، زیرا این افراد از میزان کم حقوق خود رنج می‌بردند. برنامه ما این است که معلمانی که دریافتی آنها پایین تر از ۲ میلیون تومان باشد، مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه کشور ما غنی است و نیروی انسانی متخصص نیز در کشور داریم، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب ۱۶۰ هزار دانشجو داشتیم ولی در حال حاضر ۵ میلیون دانشجو داریم. همچنین تعداد اعضای هیات های علمی دانشگاه پیش از انقلاب ۸ هزار نفر بوده ولی در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر عضو هیات علمی داریم که همه این موضوعات نشان می دهد منابع غنی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افراد نخبه که برای اداره کشور در همه شئون تربیت صحیحی شده باشند، می توانند کشور را از این مشکلات رهایی دهند.

لاریجانی با بیان اینکه رهبری فرهیخته، هوشمند و پارسایی در کشور داریم که باید خدا را شاکر باشیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی می باشد که این نیز نعمت بزرگی است. افرادی که پیش از انقلاب دوران تحصیل خود را پشت سر گذارده اند می‌دانند که بزرگترین مشکلات ما در آن زمان این بود که مدیران کشور عیاش، کم سواد و وابسته به آمریکا بودند، ولی در حال حاضر زمینه‌های رشد به خوبی فراهم است.

او با بیان اینکه مسابقه‌ای در دنیا هست که هر کشوری از این فرصت بهتر استفاده کند، سرآمد خواهد بود، اظهار داشت: توانمند سازی مردم و تربیت نخبگان پایه رشد کشور است. باید توجه داشت که فقط مدرک ملاک نیست، در کشور ما طوفان مدرک به وجود آمده در حالی که ما باید رشد علمی پیدا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در دانشگاه ها این خود انسان ها هستند که باید از فرصت استفاده کنند و صرف کسب مدرک یا علم آموزی به اراده انسان بستگی دارد.

لاریجانی با طرح این پرسش که چگونه یک انسان موفق می شود؟ گفت: زندگی انسان موفق عقلانی و مبتنی بر برنامه ریزی است و کسانی که دفعی زندگی می‌کنند و به شرایط تن می‌سپارند از کمال عقلانی برخوردار نیستند.

او با بیان اینکه کسب دانش به این معناست که ذهن فرد پرسش گر باشد و برای دست یافتن به پاسخ تلاش کند، گفت: استعداد انسان القوه ظرفیت های کوناگونی دارد و اگر در زمینه عقلانیت تمرین کند، رشد می یابد.

رییس قوه مقننه کشورمان اضافه کرد: در عالم سیاست نیز همین طور است، اگر ذهن ورزیده باشد، در مقابل مشکلات به سحلت حل آن می رود، در غیر این صورت فرد در مواجه با مشکلات فقط “جیغ و داد” می کند.

او افزود: هر کسی رشد عقلانی پیدا کرد در ابعاد شخصی و اجتماعی موفق خواهد شد، در غییر اینصورت تنها مدرک می گیرد و کسب علم هم انجام نمی شود، همچنین باید توجه داشت که جهش های علمی مبتنی بر ابتکارات است.

لاریجانی گفت: شرط موفقیت در تحصیلات استفاده صحیح از وقت است، دانشجویان باید توجه داشته باشند که استفاده بهینه از زمان برای یک دانشجو بسیار مهم است. زمینه های اتلاف وقت زیادی وجود دارد ولی خود فرد باید تلاش کند تا از زمان بهترین استفاده را ببرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلام افزود: انسان در دوره تحصیل باید ذهن خود را از امور دیگر فارغ کند، زیرا اگر اشتغالات ذهنی فراوانی داشته باشد، خروجی ذهن ابتکاری را به دنبال ندارد.

او با بیان اینکه در این تردیدی نیست که دین برای انسان ایجاد کمال می‌کند، گفت: از امام حسین (علیه السلام) نقل است در پناه دین انسان به کمال می رسد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمر انسان ها در دنیا بسیار محدود است، گفت: استفاده درست از زمان چه در زمینه تحصیل و چه در امورات دینی باید در جوانی انجام شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

1 نظر برای “لاریجانی: طوفان مدرک در کشور بوجود آمده است”

  1. امید گفت:

    بقول لاریجانی وزیر ووزارت ۰ون موقتیست که بهش مقام ومسئول...نمیگویند!یکی نیست بگوییدکه شما لاریجانیها ک۶ چندین سال بطورثابت چنبره زدیدبه این مملکت ومردم-نمیدونستی طوفان مدزک درراه است!؟که حالا ایراد میگیری!،

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *