چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس

کلنگ نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک به زمین زده شد

کلنگ احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک بعد از ظهر امروز به زمین زده شد.

بازخبر / از بندرعباس، کلنگ احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک بعد از ظهر امروز با حضور وزیر انرژی روسیه، وزیر نیرو کشورمان و استاندار هرمزگان، دیگر مدیران حوزه صنعت برق کشور و شماری از مدیران محلی در این شهرستان در شرق هرمزگان به زمین زده شد.

این نیروگاه حرارتی در ۴ واحد ۳۵۰ مگاواتی و با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا با همکاری مشترک شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه و شرکت ایران عمران آذرستان در منطقه ساحلی شهر بندر کوهستک در محدوده روستای کرپان شهرستان سیریک ساخته می‌شود.

هزینه ساخت این نیروگاه ۱٫۲ میلیارد یورو برآورد شده است و قرار است ظرف مدت ۵۵ ماه ساخته شود. فاز اول این نیروگاه ۴۲ ماه پس از ساخت، وارد مدار تولید برق خواهد شد.

نیروگاه بخاری سیریک از نظر فناوری از نوع پیشرفته و بویلر آن فوق بحرانی بوده است که بازده حدود ۴۵ درصد، انرژی مورد نیاز برای توسعه سواحل مکران را تأمین می‌کند.

تأمین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت گرفته و برای تأمین آب شیرین مصرفی نیروگاه نیز، ساخت آب‌شیرین‌کنی با ظرفیت حدود ۲۰۰ مترمکعب در ساعت مدنظر قرار گرفته است.

ساخت پست‌های جانبی و انتقال برق از این واحد و اتصال آن به شبکه سراسری نیز از دیگر بخش‌های اجرای این پروژه است.

با آغاز عملیات اجرایی این پروژه، صدها نفر از مردم این شهرستان به طور مستقیم مشغول کار خواهند شد.

همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله در صنعت نفت و گاز و انرژی پس از برجام حالت جدی‌تری به خود گرفته و سفر وزیر انرژی روسیه به استان هرمزگان و حضور در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه حرارتی ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک می‌تواند فصل جدیدی از همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی بشمار رود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *