ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

دولت از وراث چقدر مالیات می‌گیرد؟

میزان درآمد دولت از محل مالیات بر ارث در ۹ ماهه نخست سالجاری ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که طبق آمار حدود ۳۰ میلیارد تومان از پیش بینی دولت محقق نشده است.

بازخبر / بانک مرکزی در آخرین آمار منتشر شده در رابطه با وضعیت مالی و پولی اقتصاد ایران در سال ۹۵ به بررسی درآمدهای مالیاتی دولت در ۹ ماهه نخست سال پرداخته است.

در این آمار منتشر شده به مالیات‌های دریافتی دولت که یکی از منابع درآمدی مهم دولت است اشاره شده و بخشی از این مالیات‌ها مربوط به مالیات بر ارث است.

طبق آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، میزان درآمد حاصل از مالیات بر ارث در سال ۹۵، رقم ۴۶۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰٫۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این میان ۳۵۰ میلیارد تومان رقم مصوب درآمد دولت در ۹ ماهه نخست بوده است که از این رقم ۳۰ میلیارد تومان محقق نشده است.

براساس آمار ثبت شده در بانک مرکزی سهم مالیات بر ارث برای وارثان در ۹ ماهه نخست سال ۹۳ رقم ۲۲۰ میلیارد تومان بوده در مدت مشابه سال ۹۴ این رقم به ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است که میزان درآمد دولت از محل مالیات بر ارث تا پایان سال باید به رقم ۴۶۰ میلیارد تومان برسد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *