ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

انتظار ده ساله کارگردان زن برای ساخت فیلمی که جشنواره فجر را تکان داد +عکس

کارگردان فیلم «ویلایی‌ها» گفت: در فیلم‌های سینمایی زیادی به عنوان منشی صحنه حضور داشتم که البته تأثیرگذار بودم و خودم را یک فیلم‌اولی نمی‌دانم. در ادامه طناز طباطبایی گفت:‌ به خاطر ارزش‌ها و اعتقادم اگر برای «ویلایی‌ها» سیمرغ بگیرم خوشحال می‌شوم

بازخبر /نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی«ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی شب گذشته در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد با حضور عوامل این فیلم سینمایی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ارتباط با حضورش در این فیلم سینمایی گفت: باید از سعید ملکان به عنوان تهیه کننده فیلم تشکر کنم که در شرایط بسیار سخت کمک کرد تا این فیلم ساخته شود. این فیلم نگاه متفاوتی نسبت به انتظار زنان در جهان بود و این ظالمان جنگ‌افروزی می‌کنند و این زنان و مادران هستند که در انتظار می‌مانند و می‌سوزند برای ساخت این فیلم نه ادعایی و نه شویی، چیز خیلی خاصی هم نمی‌خواهیم بگوییم یک حکایت و نگاه زیبایی را دیدیم و به نمایش گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: این فیلم را در گرمای بسیار زیادی با ۱۱ کودک کار کردیم و از بابت خدماتی که در آن شرایط انجام می‌شد تا کارمان را راحت انجام دهیم ممنونم. کارگردان این فیلم خانم قیدی تمام توانایی‌اش را صرف این کار کرد خوشحالم که در کنار جوان‌های خوب کار کردم و گوشه‌ای از این کار نیز برعهده من بود.

صابر ابر دیگر بازیگر این فیلم که در نقش کوتاهی ظاهر شده بود، گفت: ممنونم که فیلم را نگاه کردید و من سهم کوچکی در این فیلم داشتم به دلیل اینکه فیلم برایم بسیار ارزشمند بود و اگر در آن سهمی نداشتم حتماً دلم می‌سوخت ممنونم از خانم قیدی برای حساسیت و وسواسش.

وی افزود: به دلیل حسی که در فیلم وجود دارد هر بار که آن را می‌بینم یاد همه مادران می‌افتم هر مادری که به فاصله یک سال یا ۱۰ سال انتظار می‌کشد که انتظارش ستودنی است.

منیره قیدی کارگردان فیلم سینمایی«ویلایی‌ها» در اظهارات خود در پاسخ به خبرنگاران گفت: از زمانی که نگارش این فیلم‌نامه را شروع کردم تا به ساخت برسد ۱۰ سال طول کشید چرا که هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر نمی‌شد این کار را برعهده بگیرد. سعید ملکان بهترین مشاور و دوست برای من و همه گروه بود خودم را کارگردان فیلم اول نمی‌دانم چرا که در تعداد زیادی از فیلم‌های سینمای ایران به عنوان منشی صحنه بودم و بسیار نیز تأثیرگذار حضور داشتم و به همین دلیل آنچنان خودم را فیلم اولی نمی‌دانم.

او همچنین عنوان کرد: برای اولین بار این قصه را از زبان یکی از دوستانم شنیدم که بعد از آن به شدت موضوع را پیگیری کردم و با افرادی که در آن شرایط بودند دیدار داشتم.

طناز طباطبایی دیگر بازیگر فیلم سینمایی«ویلایی‌ها» در این نشست خبری گفت: وقتی کارگردان فیلم ۱۰ سال پای یک ایده ایستاده است نشان می‌دهد که همه چیز سر جای خودش در فیلم باید قرار بگیرد که همین‌طور بود. در زمان فیلمبرداری احساس می‌کردم جای تمام عوامل به درستی انتخاب شده و به همین دلیل به وی تبریک می‌گویم.

او همچنین عنوان کرد: در پروسه ساخت این فیلم فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد اما همه چیز سرجایش قرار گرفته بود و می‌توانم بگویم یکی از متفاوت‌ترین کارهایی بود که انجام دادم. صبوری را تجربه کردم که متفاوت بود.این بازیگر سینما در ارتباط با احتمال دریافت سیمرغ بلورین برای این فیلم گفت: سیمرغ یک پکیج جدایی است که باید آن را کنار بگذاریم و جداگانه درباره‌اش صحبت کنیم اما این فیلم را با همه وجود دوست دارم و به خاطر ارزش‌ها و اعتقادم اگر برای این اثر سیمرغ بگیرم حتماً خوشحال می‌شوم.پریناز ایزدیار دیگر بازیگر این فیلم سینمایی گفت: این فیلم پروسه سختی را برای ساخته شدن طی کرد اما فیلم‌نامه درخشانی داشت و برای خودم تجربه دوست داشتنی بود. تلاش کردم از بین فیلم‌نامه‌ها انتخاب‌های درستی داشته باشم و سعی کردم به تکرار نیفتم. خودم البته فکر می‌کنم که تکرار در بازی‌هایم اتفاق نیفتاده است به ویژه در ایفای نقشم در فیلم سینمایی«ویلایی‌ها». اگر تکرار در بازی‌هایم رخ داده است حتماً باید به آن فکر کنم تا اصلاح شود.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان زن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با حضور در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: از اولین سال بعد از انقلاب از تنها فیلمی که درباره دفاع مقدس ساخته شد و لذت بردم همین فیلم بود همه ما می‌دانیم که سمت منشی صحنه کاری بسیار سختی است که افراد در آن زحمت می‌کشند. خوشحالم کسی بلند شد و پرچم دفاع مقدس را به این زیبایی برافراشت./ سینماپرس

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *