ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

هاشمی تختی : قوانین حوزه ساخت و ساز در کشور جدی است

قوانین خوبی در زمینه کیفیت ساخت و ساز در کشورمان داریم اما نظارت در اجرا و ضمانت در نظارت باید تشدید شود

بازخبر/ حسین هاشمی‌تختی عصر امروز در جمع خبرنگاران با دردناک خواندن ضایعه بروز آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در تهران، اظهار کرد: متأسفانه در زمینه مسائل ایمنی در کشورمان با چالش‌های جدی مواجهیم و اکنون در سراسر کشورمان ساختمان‌های زیادی هستند که اگر حادثه‌ای در آنها بروز کند، ممکن است فاجعه‌ای نظیر ساختمان پلاسکو بازهم رخ دهد.

وی با بیان این که در زمینه قوانین برای نظارت بر ساخت و ساز و کیفیت ساخت در کشورمان مشکلی نداریم، افزود: عمده مشکل ما به کم‌توجهی به موضوعات رعایت استانداردها باز می‌گردد که تاکنون آسیب‌های زیادی از این ناحیه متحمل شده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: تیمی از اعضای کمیسیون عمران، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به دستور ریاست مجلس برای بررسی ابعاد مختلف حادثه مجتمع تجاری پلاسکو تشکیل شده که باید در حال حاضر در فرآیند آواربرداری و امداد و نجات و همین‌طور پس از آن، با دقت موضوع را بررسی کرده و گزارشی در صحن علنی مجلس ارائه کنند.

هاشمی تختی گفت: مجلس آماده است تا در صورت نیاز مصوبه‌ای در این زمینه داشته و الزامات این بخش را تقویت کند اما به نظر می‌رسد ضعف در این حوزه مرتبط با قوانین نیست بلکه در اجرا و جدیت در نظارت و ضمانت اجرا و الزام به رعایت قوانین مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد: شهرداری‌ها باید از این بعد با جدیت هر‌چه بیشتری نسبت به مبحث ایمنی ورود کرده و با هرگونه بی‌قانونی در این زمینه با جدیت برخورد کرده و اجازه اغماضی در این زمینه ندهند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *