اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

درآمد ۱۹ میلیاردی ماهانه صندوق ذخیره از جیب فرهنگیان/ از پرداخت وام های کلان به ۵ یقه سفید تا سنگ‌قلاب کردن معلمان برای دریافت وام‌های خر د

بسیاری از فرهنگیان هستند که منتظر بودند تا از تسهیلات اعطایی بانک سرمایه استفاده کنند. اگر همین مقدار وامی را که به پنج نفر داده‌اند، به ۸۰۰ هزار عضو صندوق ذخیره پرداخت می‌کردند به هر فرهنگی بیش از ۴ میلیون تومان می‌رسید.

باز خبر,به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که این روزها مسائل مالی آن نقل محافل مختلف شده است، با هدف ارتقاء معیشتی و رفاه فرهنگیان در ۲۱ سال پیش تصویب و کار خود را آغاز کرد.

اما فرهنگیانی که عضو این صندوق هستند هیچ‌گاه نتوانستند طعم رفاه و ارتقاء معیشتی را با این صندوق درک کنند زیرا ماهانه مبالغی از فیش حقوقی آنها کسر و به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود و اینکه قرار است چه اتفاقی برای معیشت آنها رخ دهد مشخص نیست.

موضوع فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان که شامل فعالیت‌های مالی و اقتصادی می‌شود عرصه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها «صنعت و بنگاه‌های اقتصادی»، «املاک و مستغلات»، «بانک و بیمه»، «بورس و سایر نهادها» و «تامین مالی» ذکر شده است.

در موضوع فعالیت‌های مربوط به صنعت و بنگاه‌های اقتصادی این صندوق آمده است که «سرمایه‌گذاری جهت توسعه ظرفیت‌های تولیدی و بهره‌برداری از مجموعه‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و آموزشی»، «جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، تأمین منابع مالی کسب ‌وکارهای مؤسسه، و راه‌اندازی و بهره‌برداری از بنگاه‌های اقتصادی» و «انجام کلیه فعالیت‌های تجاری، واردات و صادرات، توزیع و فروش محصولات، راه­اندازی و مبادرت به فعالیت­های حمل­و­نقل، انبارداری» به عنوان فعالیت‌های بخش صنعت محسوب می‌شوند.

در موضوع املاک و مستغلات صندوق «ارائه خدمات مشاوره­ای، مدیریتی، اجرایی و سرمایه‌گذاری، مشارکت، تأمین مالی مستقیم و غیرمستقیم و احداث پروژه‌های ساختمانی و ساخت‌وساز واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی ودرمانی» عنوان شده است.

در موضوع بانک و بیمه صندوق «مشارکت در تأمین مالی، تأسیس و اداره نهادهای پولی از قبیل بانک‌، بیمه‌، شرکت‌های تأمین سرمایه، لیزینگ‌، کارگزاری، صرافی‌، شرکت‌­ها و صندوق­های سرمایه‌گذاری»، «اخذ تسهیلات تولیدی، تجاری و خدماتی، ضمانت­نامه­ از داخل و خارج کشور»، «نگاهداری و سرمایه­ گذاری در مسکوکات، فلزات گران­بها، ارزهای خارجی، گواهی­های سپرده بانکی ریالی و ارزی، سپرده­های سرمایه ­گذاری ریالی و ارزی نزد بانک­ها و مؤسسات مالی اعتباری داخل و خارج یا نهادهای دارای مجوز و معتبر» دیده می‌شود.

در موضوع بورس و سایر نهادها «خرید سهام و سایر اوراق بهادار از جمله خرید سهام بورس‌ها، فرابورس‌ها و نهادهای مشابه»، «تاسیس شرکت و اداره شرکت، تشکیل هلدینگ از شرکت‌ها با انجام سرمایه‌گذاری و اداره مستقیم و فعال و یا صرفاً با سرمایه‌گذاری در سهام»، «ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله تأمین مالی، بازارگردانی اوراق بهادار، مشارکت در تعهد پذیره­نویسی اوراق بهادار و تضمین نقدشوندگی اصل با حداقل سود اوراق بهادار و خدمات مشابه» وجود دارد.

در بخش تامین مالی صندوق ذخیره فرهنگیان هم «تأمین مالی شرکت­های تابعه و وابسته»، «تأمین مالی، ارائه و مدیریت خدمات فنی، مدیریتی، اجرایی و مالی به اشخاص حقوقی» و «تأمین مالی، مدیریت و انجام مطالعات، تحقیقات و بررسی‌های آموزشی جهت کسب سود مستقیم و یا غیر­مستقیم به دلیل نیاز سایر فعالیت­ها و کسب و کارهای مؤسسه به این خدمات» دیده می‌شود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

2 نظر برای “درآمد ۱۹ میلیاردی ماهانه صندوق ذخیره از جیب فرهنگیان/ از پرداخت وام های کلان به ۵ یقه سفید تا سنگ‌قلاب کردن معلمان برای دریافت وام‌های خر د”

  1. معلم گفت:

    به نام معلم به کام دزدها

    پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
    1. معلم زحمتكش گفت:

      اعضا طبق قانون بایستی هر ساله گزارش حسابرسی و جزئیات سود و زیان و صورتهای مالی صندوق ذخیره را در پایان هر سال مالی مشاهده کنند اما روی سایت صندوق ذخیره اصلا چنین چیزی را مشاهده نمی کنید

      پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *