اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان:

اعتبار لازم برای حل مشکل زیستگاه یوزپلنگ آسیایی تامین نشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از عدم تامین اعتبار لازم برای حل مشکل زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد.

عباسعلی دامنگیر ، با اشاره به ارتقا جنگل ابر به منطقه حفاظت شده تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با وضعیت گردشگری در این منطقه با توجه به تورهای فراوان جنگل ابر گفت: ما به منابع طبیعی و دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم تا منطقه را به ما تحویل بدهند تا از این به بعد فعالیت‌های گردشگری و عمرانی تحت نظارت و قانونی انجام بگیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که هم گردشگران و دوستداران طبیعت بتوانند از جنگل‌های ابر استفاده کنند و هم  اینکه تخریبی در این حوزه وجود نداشته باشد، در زمینه گردشگری ما بر اساس قوانین مربوط به مناطق حفاظت شده عمل خواهیم کرد، برای نمونه ورود و خروج گردشگران به جنگل ابر کنترل خواهد شد و برخوردهای لازم با ورود بی‌ضابطه گردشگر انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: از دو سال پیش نیز به سبب اهمیت این منطقه احداث یک ایستگاه محیط‌بانی را برای حفاظت، گشت و کنترل در این منطقه آغاز کردیم که مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی حضور نیروهای ما در این منطقه بیشتر می‌شوند تا با همکاری مردم و جوامع محلی حفاظت بهتری از این منطقه داشته باشیم.

عدم تخصیص اعتبار برای خرید مستثنیات در توران

وی در ارتباط با وضعیت یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران اظهار کرد: در دو سال گذشته بیشترین تعداد مشاهده یوزپلنگ در کشور را در منطقه توران داشتیم و حدس می‌زنیم که بیش از ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش مشاهده یوزپلنگ در این منطقه رخ داده است.

دامنگیر در پاسخ به این که وضعیت مستثنیات مردم و آغل دام‌های اهلی داخل توران که از جمله چالش‌های حفاظت از یوزپلنگ در این منطقه است، چگونه خواهد شد؟ توضیح داد: با هماهنگی بسیج مهندسین و منابع طبیعی در ۲ الی ۳ سال گذشته جلسات مختلفی با دامداران برگزار شد و آنها را راضی کردیم که از منطقه بیرون بروند و حداقل پولی به آنها بدهیم؛ سازمان حفاظت محیط زیست نیز با این مساله موافقت کرد و ابلاغ اعتبار نیز شد، اما متاسفانه تخصیص اعتبار تحقق پیدا نکرد. ما همچنان پیگیر هستیم تا این اعتبار را دریافت کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *