ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

هشدار تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور نسبت به مصرف محصولات تراریخته

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به محصولات تراریخته هشدار دادند.

بازخبر /تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه ای نسبت به  محصولات تراریخته هشدار دادند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ملت شریف ایران،

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی  و شورای محترم نگهبان

بحث‌های کارشناسی مختلف درباره غذای سالم و محصولات تراریخته در سال گذشته منجر به تصویب  مصوبه کمیسیون کشاورزی مجلس در ممنوعیت واردات و کشت محصولات تراریخته و حمایت از تحقیقات شد، چیزی که خواسته  ملت عزیز ایران و دانشمندان مستقل و متخصص این رشته است. این مصوبه در کمیسیون تلفیق مجلس نیز با مختصر تغییراتی تصویب و در نهایت در صحن علنی مجلس بدین صورت تصویب شد:  «ممنوعیت هرگونه رهاسازی، تولید، کشت، واردات و مصرف محصولات تراریخته، بدون مجوز مراجع قانونی در چارچوب قانون ایمنی زیستی با رعایت مقررات و موازین ملی و بین‌المللی» مورد تصویب قرار گرفته است. بر این اساس، دولت موظف است اقدامات لازم برای آزمایش مواد و فرآورده‌های غذایی وارداتی را جهت تشخیص مواد تراریخته به عمل آورد و با اطلاع‌رسانی، مردم را از مواد غذایی تراریخته باخبر ساخته و خطرات احتمالی این محصولات را که براساس آزمایش‌های معتبر معلوم می‌شود به مردم اعلام کند.

امید داشتیم این مصوبه موجب هر چه بیشتر شدن مراقبت و ایمنی غذایی کشور شود اما به ناگاه وقتی به انتهای مصوبه رسیدیم سخن از صدور مجوز  مطرح شد. سؤال اصلی اینجاست: وقتی  متخصصین بیان می‌کنند در این کشور آزمایشگاه تخصصی برای بررسی محصولات تراریخته نداریم چگونه با تمام خطراتی که دانشمندان برای آن متذکر می‌شوند آن را منوط به اخذ مجوز می‌کنند مگر کسانی به دنبال اخذ مجوز برای آنند؟

با توجه به سوابق مستند افرادی که به دنبال تراریخته کردن ایران هستند و تا کنون نیز بدون اخذ مجوز برنج تراریخته طارم مولایی را در مزارع کشور کشت داده‌اند و قصد دارند در سطح عظیم یک میلیون هکتار برنج و یک میلیون هکتار پنبه تراریخته را در مزارع کشور کشت کنند و بدیهی است این افراد که گویا در نهادهای اجرایی کشور نیز رخنه کرده‌اند و هم قصد کشت انبوه تراریخته را دارند با اضافه کردن این بخش و در صورت تصویب نهایی با کشت گسترده محصولات تراریخته کشاورزی سالم ایران را نابود خواهند نمود.

در ضمن بر اساس بند ۸ سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده است ( توسعه کشاورزی سالم با تاکید بر ارگانیک)، بنابراین از نمایندگان محترم مجلس و اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی در خواست می‌شود همان مصوبه کمیسیون کشاورزی یعنی: از ممنوعیت واردات، کشت و مصرف تراریخته و حمایت از تحقیق و توسعه آن تا لبه‌های مرز دانش حمایت شود و همچنین تاکید گردد تا آزمایشگاه‌های تخصصی تست محصولات تراریخته مستقل در کشور توسعه یابد و در طی این ۵ سال ارزیابی‌های لازم نیز صورت گیرد.
امید است با ممنوعیت واردات، کشت و مصرف تراریخته و توسعه کشاورزی سالم و ارگانیک، شاهد تغذیه سالم مردم و کاهش خطرات احتمالی کشت و مصرف محصولات تراریخته جهت انسان و محیط زیست باشیم.

هرچند در صورت تصویب مصوبه فعلی نیز  با توجه به افزایش آگاهی مردم و مدیران، و ضرورت رعایت کامل قانون ایمنی زیستی یعنی کسب مجوز از سه مرجع: وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست پس از ارزیابی‌های لازم سلامت محصول، دیگر مانند سابق این افراد قادر نخواهند بود با دور زدن قانون، خود بسازند، خود ارزیابی کنند و خود هم مجوز صادر کنند. در ضمن اطلاع رسانی و بر چسب زنی جهت اطلاع مردم نیز باید اجرا  شود  بنابراین چشمان بیدار مردم و نهادهای نظارتی و نمایندگان محترم مجلس مراقب رفتار آنان خواهند بود.

هرچند تمایل ملت به ممنوعیت کامل واردات و تولید محصولات تراریخته است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان

بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه زابل

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *