چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

لزوم کنترل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در کشور/ بیوتروریسم را با دست خود تولید نکنیم

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: امروزه مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور به شکل بی‌رویه رواج پیدا کرده است که اگر نتوانیم آن را در کشور مهار کنیم میکروب مقاومی را به دست خودمان تولید کرده‌ایم که همانند بیوتروریسم عمل می‌کند.

بازخبر،محمدرضا ناظر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیوتروریسم و جنگ میکروبی به عنوان یکی از مباحث روز دنیا مطرح است، اظهار کرد: کشور ما از نظر علمی و آزمایشگاهی دارای پتانسیل لازم در این رشته بوده و توانسته است هزاران کارشناس و متخصص میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی تربیت کند.

عضو کمیته علمی همایش جنگ نرم و پدافند غیرعامل ادامه داد: در حوزه سلامت با بیان اینکه مشکل موجود در این حوزه اجرایی نشدن یا فقدان دستورالعمل‌های لازم است تصریح کرد: به طور مثال در کنترل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها که مهمترین درمان برضد بیوتروریسم است نتوانسته‌ایم موفق شویم در حالیکه کشور به کنترل و نظارت شدید در این عرصه نیاز دارد.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در صورتی که نتوانیم مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را در کشور مهار کنیم دیگر لزومی به دخالت کشور خارجی نیست و ما با دست خودمان میکروب مقاومی را تولید کرده‌ایم که عین بیوتروریسم عمل می‌کند.

ناظر در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت گفت: این گردهمایی برای اولین بار در کشور با موضوعات مختلفی مثل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک و ضررهای آن، بیوتروریسم و جنگ میکروبی، اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و غیره برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این همایش پنجم و ششم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت این دانشگاه می‌توانند مقالات خود را که دارای امتیازهای متعدد بازآموزی ، پژوهشی و فرهنگی است تا ۳۰ دی ماه ارسال کنند.

عضو کمیته علمی همایش جنگ نرم و پدافند غیرعامل در پایان به مشکلات موجود در حوزه سلامت از نظر پدافندی اشاره و اظهار کرد: امروزه در جامعه مواردی نظیر داروها و غذاهای وارداتی  و تأثیر آن بر سلامت و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک و ضررهای آن مغفول مانده است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *