اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

نظارت سازمان تعزیرات حکومتی بر شهریه مدارس غیردولتی

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی باید بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت داشته باشد، گفت: نقش سازمان تعزیرات در این خصوص باید در نشستی با آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود چون تمامی موارد مرتبط با قیمت گذاری و مایحتاج مردم، نیازمند نظارت است و اگر اجحافی در دریافت شهریه توسط مدارس غیردولتی صورت گرفت باید براساس قانون با آن برخورد شود.

بازخبر ، دکتر جاسم جادری در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان هرمزگان، عنوان کرد: تعزیرات حکومتی مرجعی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی دولتی و غیردولتی است و در این کمیسیون باید هماهنگی ایجاد کنیم که هر نهادی جداگانه در این راستا اقدامی انجام ندهد.

وی ادامه داد: خروجی جلسات این کمیسیون باید نظارت، هدایت و کنترل قیمت و وضعیت ارزاق و مایحتاج مردم باشد و همه باید به سازمان تعزیرات کمک کنند تا ارزاق مردم توسط سودجویان دچار مشکل نشود.

استاندار هرمزگان به موضوع نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: نقش سازمان تعزیرات در این خصوص باید در نشستی با آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود چون تمامی موارد مرتبط با قیمت گذاری و مایحتاج مردم، نیازمند نظارت است و اگر اجحافی در دریافت شهریه توسط مدارس غیردولتی صورت گرفت باید براساس قانون با آن برخورد شود.

جادری به مسئله قیمت مرغ در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در این زمینه هم باید جلسه ای برای قیمت گذاری تشکیل و قیمت کلی و تولید عمده توسط سازمان جهاد کشاورزی و قیمت عرضه جزئی نیز توسط نهادهای مسئول تعیین و نظارت و برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در ایام ماه محرم نظارت و کنترل قیمت ارزاق مردم با توجه به مصرف بیشتر برخی کالاها بسیار مهم است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مایحتاج عمومی مردم در بازار برای این ماه فراهم و کمبودی نداشته باشیم و از افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها نیز جلوگیری شود و ذخیره سازی کالا را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر لزوم تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و همچنین انجام گشت های مشترک تعزیرات و بازرسی تاکید کرد و گفت: نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا با اولویت اصناف استان باید برگزار و قیمت کالاها در نمایشگاه باید متفاوت و کمتر از بازار باشد و اولویت این نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم و دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی باشد.

جادری خاطرنشان کرد: نیاز است دقت و نظارت لازم را داشته باشیم تا اقشار مختلف مردم برای تهیه مایحتاج دانش آموزان خود با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز در این نشست، بیان کرد: برای بازگشایی مدارس طرح نظارتی ویژه بر قیمت اقلام مورد نیاز دانش آموزان و همچنین شهریه مدارس غیردولتی را در دستور کار داریم و نظارت و بازرسی را آغاز کرده ایم.

روح الله آبداریان افزود: همچنین هرساله در شهریور ماه طرح بازرسی و گشت مشترک نظارت بر جایگاه های عرضه فرآورده های سوختی را انجام می دهیم که با تخلفاتی همچون فروش مکمل های غیراستاندارد در این جایگاه ها برخورد می شود.

در ادامه نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: طرح نظارتی و بازرسی ویژه بازگشایی مدارس در استان از ۱۳ شهریور ماه آغاز شده و به مدت یک ماه با ۴۰ تیم بازرسی انجام می شود.

خلیل قاسمی ادامه داد: در این طرح بر ارائه اقلام مورد نیاز دانش آموزان از جمله لوازم التحریر و کیف و کفش نظارت و اقلام قاچاق و غیراستاندارد نیز جمع آوری می شود.

وی اضافه کرد: همچنین نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا از اواخر هفته جاری به مدت ۱۰ روز دایر می شود که کالاهای مورد نیاز دانش آموزان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار در آن عرضه می شود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *