اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی : خرید ۷ فروند کشتی از کره جنوبی مغایر با اقتصاد مقاومتی است

دبیر جامعه روحانیون استان هرمزگان گفت: تصمیم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خرید هفت فروند کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی مغایر با اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب است.

بازخبر / حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر میرزایی با اشاره به اقدام اخیر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خرید هفت فروند کشتی از شرکت هیوندای کره جنوبی اظهار داشت: در حالی که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید ویژه دارند و دغدغه مسائل اقتصادی، مردم را تحت فشار قرار داده است، این تصمیم شرکت کشتیرانی با نسخه اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

وی افزود: صرف هزینه‌های میلیارد دلاری برای خرید کشتی از خارج چه معنا دارد درحالی‌که صنعت کشتی‌سازی ما آماده و توانمند است و این موضوع تا جایی پیش رفته است که اشک مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل«ایزوایکو» را درآورد و در خصوص این تصمیم شرکت کشتیرانی گریه کرد که در حقیقت این موضوع از سوی شرکت کشتیرانی گریه هم دارد.

دبیر جامعه روحانیون استان هرمزگان در ادامه اعتراض خود نسبت به این تصمیم گفت: یا بگویید صنعت کشتی‌سازی نداریم و یا بگویید به نیروهای داخلی اعتمادی وجود ندارد تا صنعت کشتی‌سازی و صنایع داخلی دیگر فکری به حال خود کنند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در ۲۴ فرودرین ۹۵ در دیدار جمعی از مسؤولان کشور، نسبت به خریدهای خارجی هشدار داده بودند.

میرزایی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: از آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس می‌خواهیم این اعتراض مردم هرمزگان را به رهبر فرزانه انقلاب منتقل سازند و همچنین از استاندار هرمزگان انتظار می‌رود فریاد ما را به گوش رئیس دولت یازدهم برسانند.

وی اضافه کرد: شرکت کشتیرانی با این حرکت خود، صنایع کشتی‌سازی ما را زیر سؤال برد و این کار دهن‌کجی به متخصصان داخلی است درحالی‌که مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران آمادگی دارد در هر تناژی نیاز شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تامین نماید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید براینکه دانش ساخت کشتی اکنون در ایران بومی شده است، عنوان کرد: توانمندی متخصصان ایرانی در این زمینه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و چه توهینی از این بالاتر که مدیرعامل کشتی‌سازی اذعان می‌دارد ما توان ساختن کشتی را در داخل داریم ولی سازمان کشتیرانی از بیرون سفارش می‌دهد.

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: البته این موضوع را هم هشدار می‌دهم که اگر تخلف و یا زد و بندی پشت این قضیه باشد به لطف خدا به‌زودی دست‌ها رو خواهد شد، همانگونه که بسیاری از متخلفان اقتصادی دستشان برای ملت رو شد و در مجامع قضایی کشور محاکمه شدند و اشکشان هم درآمد.

رئیس مجمع بسیج شهرستان بندرعباس در پایان تصریح کرد: از نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود این مسأله را به‌طور ویژه پیگیری نمایند چراکه ۵۳۰۰ کارگر هرمزگانی در این مجموعه بزرگ مشغول به کار هستند و چشم امیدشان به همین سفارشات داخل کشور است.

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *