ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

فعالیت سامانه “یاس” برای مشخص شدن نیازهای بهداشتی و درمانی کشور

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه اطلاعات ناقصی از سمن‌ها داریم و در حال حاضر در حال راه‌اندازی یک بانک اطلاعاتی از سمن‌ها هستیم.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه اطلاعات ناقصی از سمن‌ها داریم و در حال حاضر در حال راه‌اندازی یک بانک اطلاعاتی از سمن‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی جمالی در گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در ساختمان قریشی برگزار شد، اظهار کرد: سامانه یاس ۱۹۰ در کشور تعریف شده که تمام نیازهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در آن مشخص شده و افراد خیر می‌توانند کمک‌های مادی موردنظر خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.
وی ادامه داد: برای سمن‌ها نیز خواستار راه‌اندازی چنین سامانه‌ای هستیم به طوری که سمن‌های مورد تائید چنین فرصتی برایشان فراهم شود.
جمالی با اشاره به اینکه باید سمن‌های فعال و غیر فعال را تفکیک کنیم، عنوان کرد: از این پس در سطح دانشگاه‌ها هر ماه باید با سمن‌های سلامت جلسه برگزار شود و هر شش ماه یک بار نیز سمن‌های سلامت با مسئولان استانی دیدار داشته باشند تا مشکلات خود را مطرح کنند.

وظایف غیرحاکمیتی به سمن‌های توانمند سپرده شود

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سمن‌های توانمند باید مشخص شوند و طبق گفته وزیر بهداشت وظایف غیر حاکمیتی این وزارت به آن‌ها واگذار شود.
وی گفت: سمن‌ها سازمان‌هایی با ساختار قانون‌مند، مستقل، غیر انتفاعی، داوطلبانه و مقید به ارزش‌های  اجتماعی هستند که در جهت رفاه عمومی بویژه برای طبقه محروم جامعه فعالیت می‌کنند.
جمالی با اشاره به ستون‌های توسعه پایدار در جوامع، عنوان کرد: پویایی فرهنگی، پایداری محیط ‌زیست و برابری اجتماعی از جمله این ستون‌ها هستند که مهم‌ترین آن برابری اجتماعی است.
مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برابری اجتماعی به این معناست که در روستاهای دورافتاده یک شهرستان خدماتی را به مردم ارائه کنند که همان خدمات در مشهد به مردم ارائه می‌شود و سمن‌ها می توانند این برابری اجتماعی را ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: شفافیت و پاسخگویی جزو ارزش‌های سمن‌ها محسوب می‌شود که نتیجه این دو موضوع مشروعیت است و در نهایت اعتماد عمومی مردم را می‌توان با آن به دست آورد.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *