اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

عملیات موفق تیم نجات دریایی در آب‌های طوفانی غرب هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از موفقیت‌آمیز بودن عملیات امداد و نجات شناور “فدک ۲۰۰ ” در شرایط طوفانی آب‌های غرب هرمزگان با شجاعت فرمانده و سرعت عمل تیم نجات خبر داد.

بازخبر / محمود صابری با تشریح جزییات این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: در پی اعلام اضطرار شناور “فدک ۲۰۰” به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرلنگه مبنی بر احتمال غرق شدن و نواقص فنی و موتوری، بلافاصله عملیات دریایی جهت نجات شناور و سرنشینان آن از خطر غرق‌شدگی و آب‌گرفتگی آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت پیام اضطرار، تیم امداد و نجات به سرپرستی «علیرضا نمازی» سر راهنمای مستقر در این بندر به همراه یدک‌کش عاشورا و شناور ناجی به موقعیت اعزام شدند.

صابری از مخاطرات این عملیات سخن به میان آورد و افزود: در شرایط بسیار نامساعد جوی و باد شدید “نعشی” که سبب تعطیلی بنادر غرب هرمزگان نیز شده بود، تیم نجات فعالیت خود را آغاز کرد.

وی جلوگیری از ایجاد مخاطره و تصادم و یا هرگونه حوادث احتمالی در خصوص شناورهای مستقر در لنگرگاه و همچنین ممانعت از ناایمن بودن مسیر تردد دریانوردی به دلیل سرگردان شدن شناور مضطر را ازجمله چالش‌های این عملیات عنوان کرد.

این مقام مسئول در همین رابطه بیان داشت: فرمانده این عملیات در شرایط نامساعد جوی، با شجاعت و رشادت مثال‌زدنی، موفق به یدک کردن شناور فدک ۲۰۰ و پهلو دهی آن به اسکله بدون کوچک‌ترین صدمه‌ای به شناور و نجات سرنشینانش، شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اعلام اینکه این عملیات حدود ۴ ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: طی این عملیات سرعت باد به ۳۵ نات (۵۵ کیلومتر) هم رسید که انجام هرگونه تردد و انجام عملیات نجات را مشکل ساخته بود و بر همین اساس، انجام این عملیات با شرایط و امکانات موجود در نوع خود قابل‌توجه بوده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *