اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

وفادار : طرح گازرسانی به نیروگاه بندرعباس از دغدغه‌های محیط زیست هرمزگان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طرح گازرسانی به نیروگاه بندرعباس از دغدغه‌های مهم محیط زیست هرمزگان بوده و نیاز این نیروگاه به گاز، روزانه ۶ میلیون متر مکعب است که آلودگی فراوانی را به‌همراه خواهد داشت.

بازخبر،مجید وفادار  اظهار داشت: واحد بخار نیروگاه بندرعباس از چهار قسمت ۳۲۰ مگاواتی تشکیل شده که شامل بویلر (دیگ بخار) است که مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: بویلرهای این نیروگاه با سه سوخت گاز طبیعی، مازوت و گازوئیل قابل بهره‌برداری است و سوخت گازوئیل جهت راه‌اندازی اولیه و در ادامه برای گرم کردن این بویلروها، گاز و مازوت سوخت اصلی واحدها هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد: این نیروگاه در حال حاضر تقریبا با مصرف حدود ۶۰۰ هزار متر مکعب مازوت در سال حجم بسیار بالایی از گازهای آلاینده و ذرات معلق و فلزات سنگین ناشی از سوخت‌های سنگین را به هوا متصاعد می‌کند که بایستی مسؤولان امر راهکاری اساسی برای آن بی‌اندیشیدند.

وفادار اضافه کرد: در این چندماهه سال جاری با مصرف مقدار ۱۵۳ هزار متر مکعب سوخت مازوت بیش از ۸ هزار و ۵۶۸ تن آلاینده SOX را وارد هوای منطقه کرده است.

وی ادامه داد: نیروگاه حرارتی بندرعباس با توجه به شرایط فعلی نیاز به حدود روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی دارد و این درحالی است که در حال حاضر روزانه حدود ۲/۵ تا ۲/۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تحویل این نیروگاه می‌گردد که این خود آلودگی زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در زمانی که صرفا از گاز استفاده شود آلودگی حاصل از آن به ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن در سال خواهد رسید که این میزان در حدود یک چهارم زمانی است که از سوخت مخلوط (مازوت و گاز) استفاده می‌شود.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *