اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

حرم مطهر امام زاده سید مظفر در بندرعباس + عکس

بارگاه ملکوتی امام‌زاده سید مظفر(ع) دل هر رمیده‌ای را به سوی خود می‌خواند تا در میان سکوت پر معانی در کنار تربت پاکش دل‌های زائران تشنه را برای راز و نیاز و مناجات با خدا آماده می‌کند تا به دور از چشم انسان‌ها عقده گشائی کرده و از این تربت پاک، دری به سوی بهشت رضوان بگشایند و در کنار دردمندان به گرد حلقه عشق بنشینند و سرشک آه و ناله را از عمق وجود خویش سر دهند.

امام‌زاده سید مظفر(ع) با پنج واسطه نسب شریفش به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد. این شجره طیبه که از کوثر زلال فاطمی سرچشمه گرفته است بنا بر نقل نسب شناسان چنین آمده است.

مظفر بن محمد بن ابراهیم بن محمد بن عبدالله بن موسی الکاظم(ع) در رابطه با شخصیت والای جد او عبدالله بن امام موسی الکاظم(ع) چنین آمده است که «کان سیداً جلیلاً» عبدالله از اصحاب امام‌رضا(ع) و امام‌جواد(ع) بوده و راوی حدیث بوده‌اند.

وی صاحب پنج فرزند ذکور به اسامی احمد، حسین، محمد، حسن و موسی بوده و تنها از محمد و موسی دارای نسل است. علمای انساب اعقاب سیدمحمد بن عبدالله بن موسی(ع) را در نصیبین، کوفه و رمله نوشته‌اند.

یکی از نوادگان سیدمحمد، سیدجعفر بن محمد بن ابراهیم بن محمد نام دارد که برادر امامزاده سیدمظفر است و از ثقات محدثین شیعه به شمار می‌رود و مرحوم شیخ مفید(ره) از او روایت نقل کرده است.

ظاهراً سیدمظفر(ع) به خاطر جوّ ناآرامی که در بغداد بوده به هرمزگان مهاجرت کرده‌اند و در ربع اول قرن چهارم هجری وفات یافته است.

اکثر پسر عموهای وی در خوزستان، بوشهر و بحرین سکونت داشته و سادات جزایری و سادات روضاتی و خوانساری از همین خانواده‌اند.

صاحب کتاب «المعقبون من آل ابی طالب(ع)» ضمن اشاره به نسب شریف امامزاده سیدمظفر برای وی فرزندی به نام سیدحسین قایل است که از او زید و سرانجام «سیدعلی شرف الدین بن احمد بن علی بن حسین بن محمد بن حسین بن محمدبن حسین بن محمد بن زید» مذکور را نام می‌برد.img_4022 img_4030 img_4104 img_4110 img_4120 img_4124 img_4129 img_4131 img_4134 img_4140

پسندیدم(10)نپسندیدم(1)
ارسال شده توسط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *