ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

رازی که برملا شد/ واقعیت کره جنوبی چگونه است؟

تهیه‌کننده اثر برتر جشنواره ملی مستند پژواک در «بهشت شرقی» از قدرت مدیای کره جنوبی می گوید.

بازخبر/«بهشت شرقی» عنوان یکی از آثاری است که در دومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین از رادیو صبا به عنوان اثر برتر در بخش جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده شناخته شد.

مژگان فرزین درباره این اثر توضیح داد، ایده این مستند زمانی به ذهنم رسید که همراه برادرزاده نوجوانانم به دنبال یک سرگرمی در نوروز ۱۴۰۱ می‌گشتیم، تا اینکه به پیشنهاد صفحات مجازی مشغول دیدن یک فیلم کره‌ای شدیم، با دنبال کردن آن صفحه مجازی متوجه شدم که چقدر نوجوانان ایرانی به ویژه دختران برای کره جنوبی در اینستاگرام صفحه مجازی زده‌اند، کنجکاو شدم و به دنبال آن معروف‌ترین آدم ها و گروه‌ها را پیدا کردم، تا اینکه بعد از چند وقت شناسایی و دنبال کردن این صفحات، به کره جنوبی به عنوان کشوری برای سفر دقیق شدم.

وی در ادامه گفت: در ادامه به صورت اتفاقی با یکی از بلاگرهای ایرانی در چین آشنا شدم و متوجه شدم تمام این اطلاعات که از طریق این صفحات به دست ما می‌رسد دروغ است، همه فیلم‌ها و کلیپ ها به صورت قراردادی با هدف جلب افراد با اهداف مالی و جذب نیروی کار تهیه می‌شود.

او به من گفت: دختران نوجوان زیادی به صفحه شخصی من پیام می‌دهند که به هر قیمتی شده حاضر هستند به کره جنوبی مهاجرت کنند و در نهایت این موضوع باعث این شد که من به دنبال واقعیت بگردم و با جستجو و گفتگو با افراد مختلف فهمیدم نوجوانان و جوانان زیادی هستند که علاقمند به مهاجرت به کره جنوبی هستند مدرسین این زبان هم حتی آرزو دارند به این کشور مهاجرت کنند.

فرزین گفت: بعد از گفتگو و مطالعه درباره کره جنوبی فهمیدم کره جنوبی اصلا مقصد خوبی برای مهاجرت نیست، برای مهاجرت به این کشور باید هزینه مهاجرت به پیشرفته ترین کشورها را پرداخت کنیم و هزینه زندگی در آنجا بسیار بالا است و کمترین تعهدات را برای افراد مهاجر دارد و در نهایت تمام این تلاش های من مستندی شد با عنوان «بهشت شرقی».

فرزین بیان کرد، بعد از تهیه این مستند به این نتیجه رسیدم که مدیا کره جنوبی بسیار خوب عمل می‌کند، تا جایی که بزرگترین کشورهای دنیا هم از آن عقب مانده است. چه در بخش موسیقی و چه در بخش تهیه سریال و کلیپ‌های فضای مجازی فقط یادآور می شوم چیزی که در تصویر می‌بینید حقیقت نیست و کسانی که این مدیا ها را دنبال می کند نوجوانان و در نسل بعد جوانان کشور ما هستند و این موضوع به ما خیلی نزدیک هستند.

تهیه کننده برتر دومین جشنواره ملی مستند پژواک در پایان یک خاطره جالب تعریف کرد و گفت: در اختتامیه این جشنواره من در حالی منتظر اعلام نتایج بودم که در کنار من یک نوجوان ۱۳ سال نشسته بود، به طور اتفاقی متوجه شدم تصویر روی تلفن همراه او یکی از خوانندگان کره جنوبی است و با او صحبت کردم و پرسیدم الان آمدی جشنواره رادیویی دوست داری یک روز در رادیو یا تلویزیون کار کنی و ایجا بیای جایزه بگیری؟ در جواب من گفت: نه! من می‌خواهم بروم کره و مثل این گروه خواننده بشوم.

فرزین تاکید کرد، با این خاطره خواستم بگویم این مسئله خیلی جدیدی است و در نزدیکی ما، همین کنار گوشمان است، باید هوشیار باشیم.خبرآنلاین

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *