اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

«به‌زودی»، جهانگیری در «دادگاه» شکایت قالیباف / اتهام او چیست؟

هنوز منابع رسمی این خبر را تاایید یا رد نکرده اند اما یک منبع نزدیک به اسحاق جهانگیری این خبر را تایید کرد

  • بازخبر/منیبان نوشت:قرار است به شکایت قالیباف از جهانگیری طی چند روز آینده رسیدگی شود.شکایت قالیباف پس از پنج سال صورت گرفته است.
  • دراولین مناظره سال ۹۶ جهانگیدب گفت چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند. ما نمی توانیم به سفارت حمله کنیم،آقای قالیباف! چه کسانی باعث شدن که ۷۰۰ هزار جهانگرد شیعه دیگر به مشهد نیایند! ما نمی توانیم زندگی مردم را به خاطر خودمان خراب کنیم. آن ها در ستاد کدام کاندیدا الان فعالیت می کنند؟ کدام کاندیدا از آن ها حمایت می کند؟
  • .جهانگیری در سومین مناظره در سال ۹۶ عنوان کرد: من فکر می‌کنم آقای رییسی سابقه و برنامه‌اش را باید تنظیم کند؛ اینکه گفته می‌شود قوه قضاییه با فساد و قاچاق مبارزه کرده اما روز به روز به فساد اضافه شده است جای سوال است. پس قوه قضاییه در دوره مسئولیت ایشان (رییسی) ضعیف عمل کرده است. در دوره اصلاحات صحبت از رقم دو سه میلیارد بود اما روزی که دولت را تحویل گرفتیم، این رقم ۲۵ میلیارد دلار بود.
  • او افزود: ما در سه سال موفق شدیم که قاچاق را به نصف تقلیل دهیم؛ اما دولت ایده آل شما با ۲۵ میلیارد دلار قاچاق دولت را تحویل داد و هر کسی که می‌شنود باید شرمنده باشد نه اینکه طلبکار . جناب قالیباف شما عادت کرده‌اید به حرف خلاف واقع گفتن. ملت ایران اگر من نه چند میلیارد پاداش اگر چند صد میلیارد پاداش گرفتم، بقیه صحبت‌های قالیباف را قبول خواهم کرد. ایشان عادت کرده به حرف خلاف گفتن؛ چرا که گرفتن این پاداش هیچ جا ثابت نشده است.
  • جهانگیری یادآور شد: چرا کسی که افشا کرد سه ماه در سلول انفرادی زندانی کردید. شیوه برخورد شما با ما فرق دارد شما روحیه نظامی‌گری دارید و می‌خواهید با آن شیوه کشور را اداره کنید تنها یک مورد از تخلفات وزیر ما را اعلام کنید. بیشترین تخلف را شما در بانک‌ها داشتید موسسات اعتباری را شما تاسیس کردید امروز ببینید موسسه قوامین چگونه است من برای مصالح ملی چیزی نمی‌گویم اما باید دید در بانک شهر چه می‌گذرد بانک سرمایه را به چه کسی واگذار کردید. سهام این بانک متعلق به شهرداری بود اما به یک مفسد اقتصادی واگذار کردید.
  • او تاکید کرد: امروز شما خود را طرفدار ۹۶ درصدی می‌دانید و بنده طرفدار ۴ درصدی شدم. در زمان تحریم‌ها وقتی که مردم به دنبال دارو می‌گشتند شما بستنی ۴۰۰ هزار تومانی را برای چه کسانی در برج میلاد سرو می‌کردید؟ بنده با تمام وجود از بخش خصوصی دفاع می‌کنم اما با هیچ یک از عوامل بخش خصوصی سر و سری ندارم و نداشتم.
  • جهانگیری اضافه کرد: حقوق های نجومی در فضای مجازی مطرح شد و دولت با افتخار در مقابل آن ایستاد و قرار شد که دیوان محاسبات رسیدگی کند؛ تعدادی از مدیران کنار گذاشته شدند و قوانین و مقرارت اصلاح شد. رییس مجلس هم اعلام کرد که تمامی وجوه بازگردانده شده است.
  • او خطاب به قالیباف گفت: شما با املاک مردم چه کردید؟۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اموال مردم را بخشیدید. آپارتمان ۲ میلیارد تومانی را ۲۰۰ میلیون تومان بخشیدید. مجلس خواست تحقیق و تفحص کند رفتید لابی کردید و جلویش را گرفتید. چرا جلوی تحقیق و تفحص از شورای شهر را گرفتید؟ چرا کسی که افشا کرد را ۳ ماه در سلول انفرادی انداختید.
    • قالیباف شهردار وقت تهران در پاسخ در ان مناظره ادامه داد: در موضوع املاک نجومی من خودم نامه به دادستانی کل کشور نوشتم که موضوع را بررسی کنند و ایشان جواب دادند که جرمی رخ نداده است. اما چون فساد شما در جریان حقوق‌های نجومی معلوم شده بود تصمیم گرفتید این موضوع را کش بدهید.
    • قالیباف ادامه داد: مشاور شما آقای نجفی در جلسه‌ای پیشنهاد دادند تا املاک نجومی را معادل سازی کنید تا جلوی کثافت‌کاری که در حقوق‌های نجومی شده گرفته شود. این همان روحیه ۴ درصدی‌ها است که آنقدر پررو هستند که دست به این کارها می‌زنند.
    • قالیباف خطاب به جهانگیری گفت: تخلفات بانکی مسئولش دولت است. چرا از بانک گردشگری که متعلق به برادر خودتان است شروع نمی‌کنید و با آن برخورد نمی‌کنید. شما مثل آقای روحانی اینجا می‌ایستید و به مردم نگاه می‌کنید و دروغ می‌گویید. شما در همین دولت ۳۵۰ متر زمین در ونک به قیمت ۱۴۰ هزار تومان گرفتید آن وقت ما که بر اساس مصوبه و قانونی به رفتگران و زحمت‌کشان زمین می‌دهیم خلاف کرده‌ایم؟
    • قالیباف گفت:مجلس تحقیق و تفحص در املاک نجومی را وارد ندانسته چون سیاسی کاری شده شورا هم همچنین . همه کارها را به سیاست ربط می‌دهید. آنهایی که نجومی می‌خورند اسنادش موجود است و مردم باید بدانند برای همین من اسناد آن را منتشر خواهم کرد.
    • جهانگیری خطاب به قالیباف گفت:‌ آقای قالیباف من یکجا نگفتم که شما دروغ می‌گویید بلکه به شما گفتم که خلاف گزارش می دهید. من هیچ‌گاه از رانت و از روابط استفاده نکردم و اگر خانه‌ای گرفتم به قیمت روز بوده است.
    • جهانگیری ادامه داد: ما مشکلات بزرگی را حل کردیم. مردم یادتان رفته که لحظه‌ای نرخ ارز عوض می‌شد؟ یادتان هست که سرمایه گذار نمی‌توانست به سمت تولید برود؟سال ۹۵، ۱۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده است. از سوی دیگر نیز منابع بانکی ۴۳ درصد رشد داشته است.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *