اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پیروز اگر زنده بود امروز یک ساله می‌شد/ نتیجه کالبدشکافی پیروز بالاخره هفته آینده اعلام می‌شود

11 اردیبهشت سال گذشته، روز خوبی برای محیط زیست ایران بود. وقتی که «ایران» صاحب سه توله یوز شد.

ایرن مهرگان: یازده اردیبهشت سال گذشته بود که خبری خوش برای طرفداران محیط زیست اعلام شد، پروژه زادآوری یوزپلنگ آسیایی در اسارت به نتیجه رسید و «ایران» صاحب سه توله شد.

خبر خوش البته دچار حاشیه‌های فراوان شد، زایمان ایران به صورت سزارین انجام شد و بعد از هوشیار شدن به توله‌ها شیر نداد. مدتی بعد دو تا از توله‌ها تلف شدند و تنها توله باقیمانده که «پیروز» نامگذاری شد، به تهران و پارک پردیسان منتقل شد. پیروز که شدیدا محبوب ایرانی‌ها شده بود، اسفند ۱۴۰۱ چند روز بعد از اینکه نامساعد بودن حالش رسانه‌ای شد، تلف شد. درباره علت مرگ پیروز دلایلی از جمله تجویز داروی اشتباه و اینکه از ابتدا دچار مشکل کلیه بود، اعلام شد.

با این حال دلایل رسمی مرگ پیروز منوط به نتایج کالبدشکافی شد، حالا فرهنگ ساسانی، استاد پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می‌گوید: «روند کالبدشکافی پیروز انجام شده و تنها نتیجه سم‌شناسی مانده که نهایتا آخر هفته بعد مشخص می‌شود.»

او درباره دلیل تاخیر در اعلام نتیجه ادامه می‌دهد: «چند عامل دلیل این تاخیر است از جمله اینکه این پروسه به تعطیلات نوروز منتهی شد، جز آن آزمایش‌های و نمونه‌گیری در بخش‌های میکروب‌شناسی، ویروس شناسی، خون و آنالیز خون و … معمولا روند طولانی‌ای دارد.»

این دامپزشک می‌گوید: «با توجه به اینکه موارد بیماری در این حیوان به علت کم بودن تعداد آنها در کشور، خیلی مورد مطالعه قرار نگرفته‌ بود،‌ مجبور شدم مقالات متعددی از کشورهایی که دارای تعداد قابل توجهی یوزپلنگ هستند، مورد مطالعه قرار دهم که این روند هم بسیار پرزحمت و طولانی بود.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *