آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

انتشار تصاویر هولناک از زندگی گونه‌های دریایی زیر زباله‌های اقیانوس‌ها

ده‌ها گونه از موجودات دریایی، درون زباله‌های شناور وسط اقیانوس زندگی می‌کنند.

بازخبر/محققان بوم‌شناس دریایی از مرکز تحقیقات زیست‌محیطی اسمیتسونین آمریکا،‌ متوجه پدیده‌ای جدید در روش زندگی برخی گونه‌های دریایی شدند. آنها دریافتند ده‌ها گونه از موجودات دریایی، وسط اقیانوس روی زباله‌ها ساکن شده‌اند. این کشف زمانی عجیب‌ و جالب‌تر شد که محققان فهمیدند، حتی شقایق‌های دریایی، برخی کرم‌ها و سخت‌پوستان که معمولا نزدیک سواحل زندگی می‌کنند، وسط اقیانوس و روی این زباله‌های شناور قرار گرفته‌اند. در واقع گونه‌های ساکن سواحل، دور از ساحل زندگی نمی‌کنند اما این موجودات به وسط اقیانوس راه پیدا کرده بودند.

محققان در چرخاب شمالی اقیانوس آرام، جایی‌که زباله‌های دریایی تجمع کرده و این بخش را تبدیل به زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام کرده است، بیش از ۱۰۰ نوع از زباله و آشغال یافتند. این چرخاب بین دو منطقه هاوایی و کالیفرنیا واقع شده است.

از آنجایی‌که ویژگی نواحی ساحلی و اقیانوس‌ها، از جمله دما، مقدار شوری و مواد مغذی با یکدیگر متفاوت‌اند، موجودات ساحلی نمی‌توانند وسط اقیانوس زندگی کنند.

محققان در آزمایشگاه، نمونه‌هایی از بی‌مهرگان دریایی را که درون زباله‌ها زندگی می‌کردند بررسی کردند و از تنوع این موجودات بسیار شگفت‌زده شدند. حتی برخی از این موجودات، مانند شقایق دریایی، شروع به ساختن خانه‌های پلاستیکی خود با استفاده از زباله‌هایی مانند بطری‌ها کرده بودند.

این زباله‌ها محل زندگی آن دسته از موجودات دریایی هم شده که معمولا در دریاهای آزاد زندگی می‌کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *