اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

جدایی اصولگرایان از رئیسی؟ / آغاز «قربانی‌کردن دولت»، به‌عنوان «مسبب» ابربحران‌های کنونی

آنچه که در جلسه استیضاح مجلس روی داد نشان داد مرحله قربانی کردن دولت به عنوان مسبب شرایط افتضاح فعلی آغاز شده است؛ شرایطی که در دیگر دولت ها در سال ششم دولت آغاز می شد در دولت رئیسی از سال دوم شروع شد.

  • بازخبر/عصرایران نوشت:جلسه استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صمت و رای قاطع به برکناری او را می توان آغاز پایان دولت نگاه توهمی دانست. دولتی که براساس زیرسوال بردن بدیهیات و اعلام و پیگیری برخی توهمات شکل گرفت. در جلسه استیضاح مجلس، مشخص شد در سایه توهم و جنگ با بدیهیات نمی توان به امور خودرو و صنعت و تجارت سامان داد.
  • شرایط خودرو، صنعت و معدن و تجارت ایران به رفع تحریم ها، ارتباط حداکثری و عادی با غرب و شرق جهان، عادی سازی شرایط،‌ اولویت بخشی به عقلانیت و اقتصاد بستگی دارد و نه به طرح شعارهای متوهمانه. پیش نیاز تحقق این موارد هم حضور نیروهای عاقل با نگاه های بزرگ و دوراندیشانه است و نه انسان های کوچک که در فهم و درک بدیهیات دست و پا می زنند.
  • آنچه که در جلسه استیضاح مجلس روی داد نشان داد مرحله قربانی کردن دولت به عنوان مسبب شرایط افتضاح فعلی آغاز شده است؛ شرایطی که در دیگر دولت ها در سال ششم دولت آغاز می شد در دولت رئیسی از سال دوم شروع شد. قربانی کردن با وزیر صمت شروع شد و هر چه جلوتر برویم وزیران بیشتری برکنار خواهند شد تا به عنوان مقصر معرفی شوند در حالی که مقصر اصلی، نگاه توهمی در این دولت است. جلسه استیضاح هشداری به شخص سیدابراهیم رئیسی است تا بداند این صف دیر یا زود به او هم می رسد. اگر امروز وزیر نزدیک به رئیسی در مجلس قربانی شد تا عامل نابسامانی خودرو معرفی شود فردا هم شخص سیدابراهیم رئیسی به قربانگاه خواهد رفت تا مقصر شرایط بد فعلی اعلام شود. ادعاهای پوچ و توهمی قربانی می گیرند امروز فاطمی امین و فردا … .
  • فاطمی امین در موضوع خودرو بی گناه بود. اگر مدیران بنز و ب ام و هم وزیر صمت بودند با شرایط فعلی کاری از پیش نمی بردند. بخش خودرو نماد و نشانه ای از وضعیت کلی کشور است. مشکلات اساسی و بزرگ که روزی دلار را زمین می زنند و روز دیگری خودرو، روزی مسکن و روزی مرغ و تخم مرغ. روزی تورم و روزی بیکاری … مشکلات در همه این حوزه ها،‌ متعلق به سطحی بالاترند … تا این سطح بالاتر مشکلات حل نشود مشکلات پایین دست حل نشده و پیچیده تر و بحرانی تر خواهند شد.
  • مشکل فاطمی امین نه کارآمدی و نه کیفیت مدیریت او بود. مشکل فاطمی ناتوانی در شناخت شرایط بود. مشکل او، دیدن مشکلات پایین دست و نادیده گرفتن مشکلات اساسی در بالادست بود. فاطمی امین قربانی توهم و تصور اشتباه خود و دولتمردان شد. اینکه می توان بدون رفع تحریم ها،‌ بدون برجام، بدون عادی سازی روابط داخلی و خارجی و بدون ارتباط فعال و جدی با جهان، خودرو و صنعت و تجارت را مدیریت کرد و سامان داد. فاطمی امین قربانی توهم خود شد. بهترین دوره صنعت و خودروسازی ایران دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و دوره برجامی (قبل از خروج ترامپ)‌ بود. این شرایط پیش روی ماست تا بدانیم بدون حل مشکلات اساسی سیاست در داخل و خارج،‌ حل مشکلات اقتصادی ناممکن است.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *