اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ کار سخت دختر لُر برای تکرار طلای بحرین در جینجو

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک در کره‌جنوبی برگزار خواهد شد و بانوان ملی‌پوش ایران راه دشواری را در این مسابقات برای کسب مدال و امتیازات المپیکی پیش‌رو خواهند داشت.

بازخبر/مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به میزبانی شهر جینجو کره‌جنوبی روزهای ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت برگزاری می‌شود. این مسابقات یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ توکیو در قاره کهن به شمار می‌رود.

ریحانه کریمی در دسته ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز دسته ۶۴ کیلوگرم، سیده‌الهام حسینی و پریسا نورعلی دسته ۸۱ و زینب شیخ‌ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری بانوان را در این پیکارها تشکیل می‌دهند.

کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا استارت لیست اولیه این رقابت‌ها را اعلام کرد که براساس آن ریحانه کریمی با ورودی ۱۶۵ کیلوگرم در دسته ۵۹ کیلوگرم به مصاف رقیبان خواهد رفت. در این دسته ۲۲ وزنه‌بردار حضور دارند. بیشترین رکورد ورودی از آن لیو شایفانگ چینی با ورودی ۲۴۰ کیلوگرم است و نماینده کشورمان کمترین رکورد ورودی این دسته را در اختیار دارند. البته نام پوپک بسامی نیز در لیست اولیه کنفدراسیون آسیا است اما او به رقابت‌ها اعزام نمی‌شود.

ریحانه کریمی برای نخستین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کند و تاکنون تجربه حضور در رقابت‌های بین‌المللی را نداشته است و ۷۵ کیلوگرم با نفر اول این دسته فاصله دارد.

فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم با ورودی ۲۰۰ کیلوگرم نامش در این پیکارها ثبت شده است. در این دسته هشت وزنه‌بردار حضور دارند که بیشترین رکورد به ایون هوا لی از کره‌جنوبی با ورودی ۲۱۰ کیلوگرم تعلق دارد و حداقل ۱۰ کیلوگرم با نفر اول این دسته فاصله دارد.

کشاورز پیش از این در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا در بحرین در دسته ۶۴ کیلوگرم با مجموع ۱۸۰ کیلوگرم رده پنجم آسیا قرار گرفت.

سیده‌الهام حسینی با ورودی ۲۲۰ کیلوگرم و پریسا نورعلی نیز با ورودی ۲۱۰ کیلوگرم در دسته ۸۱ کیلوگرم به مصاف رقیبان می‌روند. در این دسته ۱۳ وزنه‌بردار شرکت می‌کنند که بیشترین رکورد ورودی متعلق به ژویو وانگ از چین با ورودی ۲۷۰ کیلوگرم است.

حسینی هر چند در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین با مجموع ۲۲۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد، اما ۴۳ کیلوگرم با نفر اول این دسته فاصله دارد که کار او را برای رسیدن به مدال بسیار دشوار است.

اما نورعلی نخستین تجربه بین‌المللی خود را در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا پشت سر گذاشت. او در دسته ۷۶ کیلوگرم تنها با دو حرکت صحیح و با مجموع ۲۰۰ کیلوگرم ششم شد. وی در مسابقات کره‌جنوبی ۶۰ کیلوگرم با نفر اول فاصله دارد.

همچنین آخرین نماینده ایران زینب شیخ ارباب با ورودی ۲۱۰ گیلوگرم در دسته ۸۷ کیلوگرم وزنه می‌زند. در این دسته پنج وزنه‌بردار حضور دارند که یینگ یوانگ لو از چین تایپه با ۲۴۳ کیلوگرم بیشترین ورودی را به خود اختصاص داده است.

شیخ ارباب در مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا نخستین تجربه بین‌المللی را در دسته ۷۶ کیلوگرم به دست آورد. او با مجموع ۲۰۶ کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت. او اکنون ۳۳ کیلوگرم با نفر اول این دسته فاصله دارد.

به طور حتم با توجه به اینکه پیکارهای قهرمانی آسیا به عنوان دومین مسابقه گزینشی المپیک از اهمیت زیادی برای شرکت کنندگان برای کسب امتیاز برخوردار است و شرکت‌کنندگان و مدعیان وزنه‌برداری آسیا به خصوص کشورهای جنوب شرق آسیا حساب ویژه‌ای را برای این پیکارها باز کرده‌اند. به همین دلیل نمایندگان کشورمان راه دشواری را در پیش خواهند داشت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *