ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

چین خواستار عادی سازی شرایط مرزی با هند شد

وزیر دفاع چین در دیدار با همتای هندی خود خواستار عادی سازی شرایط در مرز دو کشور شد و گفت شرایط در مرز هند-چین با ثبات است و مسائل مرزی باید به درستی و در سایه روابط دوجانبه مدیریت شود.

ایرنا نوشت: از گلوبال تایمز، لی شانگفو وزیر دفاع چین در دیدار با راجنات سینگ همتای هندی خود در حالی خواستار عادی سازی شرایط مرزی میان دو کشور شد که کارشناسان از هند خواستند با توجه به از سرگرفته شدن تدریجی ارتباط و مذاکره میان ارتش دو کشور، هند انتشار بیانیه های تحریک آمیز خود را کاهش دهد و برای حل و فصل مسائل مرزی جلساتی برگزار شود. بدین ترتیب صلح و ثبات در روابط دوجانبه تزریق می شود که این امر حمایت از ثبات منطقه ایست.

براساس متن منتشر شده در تارنمای وزارت دفاع چین، وزیر دفاع این کشور که روز پنجشنبه برای شرکت در اجلاس وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای که روز گذشته در دهلی برگزار شد به هند سفر کرده است با وزیر دفاع هند دیدار جداگانه انجام داد. وی در این دیدار با اشاره به منافع مشترک چین و هند گفت هر دو طرف باید روابط دوجانبه و پیشرفت شان را در راهی استراتژیک، دراز مدت و جامع در نظر بگیرند. دو کشور باید شرایط مرزی را به حالت عادی درآورند و ارتش دو کشور به شکل مشترک اعتماد دوطرفه را تقویت کنند.

باوجود این خلاصه این جلسه که از سوی وزارت دفاع هند منتشر شده رنگ و بویی تحریک آمیز دارد. وزیر دفاع هند در این نوشته اعلام کرده تمامی مسائل مرزی در “خط کنترل کنونی” LAC باید براساس توافق ها و تعهدات دوجانبه موجود و حل و فصل شود. وی همچنین تاکید کرد تخطی از توافق های موجود تمامی اصول روابط دوجانبه را دچار فرسایش می کند.

اکنون نزدیک به ۳ سال از بن بست روابط در مرزهای هند و چین می گذرد. ارتش های ئو کشور به تدریج و پس از همه گیری ویروس کرونا و مسائل دیگر روابط و مذاکرات خود را از سر می گیرند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *