آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بیشترین تخلف فرهنگیان چیست؟

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با بیان اینکه غیبت غیرموجه بیشترین تخلف در این وزارتخانه است، گفت: خط قرمز ما انحراف است و اگر کسی تا حد انحراف پیش برود، بحث دیگری است؛ البته در این خصوص موردی وجود ندارد و یا قابل ذکر نیست.

بازخبر / ،حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در خصوص «بیشترین میزان تخلّفات فرهنگیان»، اظهار داشت: درصد تخلّفات در آموزش و پرورش نسبت به جمعیت آن، از همه دستگاه‌ها کمتر است.

وی ادامه داد: تخلّفات فرهنگیان خانم نیز نسبت به مجموع جمعیت آن در این وزارتخانه، از‌ تخلفات فرهنگیان مرد کمتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زنجانی افزود: بیشترین تخلف در آموزش و پرورش مربوط به معذوراتی است که افراد برای حضور در محل کار دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، غیبت غیرموجه را بیشترین تخلفات در آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: این به معنای بی‌اعتنایی به کار نیست؛ برای نمونه در استان‌های سردسیر و فصل زمستان و یا در استان‌های گرمسیر و در فصل گرما، به دلیل شرایط موجود و سختی راه، عدم حضور فرهنگیان در محل کار زیاد است.

وی با بیان اینکه اعمال و رفتار خلاف شئون، مورد دیگری از تخلفات فرهنگیان است، بیان داشت: در این حالت، ممکن است فردی با همکار خود مشکلی داشته باشد، یا به دانش‌آموزی بی‌اعتنایی کرده و یا با اولیاء دانش‌آموز برخورد خوبی نداشته باشد که این موارد خلاف شئون شغلی نامیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین زنجانی در پاسخ به این پرسش که «آیا مسائل و فعالیت‌های سیاسی نیز در بین تخلفات فرهنگیان وجود دارد؟»،خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی را که در بدو شروع کار دولت یازدهم مدنظر قرار دادیم،این بود که اعلام کردیم هیأت‌های رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش به هیچ وجه هرچیزی که مسائل سیاسی و نوع نگرش فرد در آن باشد را در رسیدگی به تخلفات افراد دخالت ندهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر فردی انحرافی در اعتقادات داشته باشد، موضوع دیگری است که آن در دو جا رسیدگی می‌شود؛ یکی هنگام ورود و در مرحله گزینش و دیگری در ضمن کار است که در این صورت فرد کاری انجام می‌دهد که انحراف اعتقادی‌اش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی گرایش به حزب و تشکیلات داشته و عضو آن مجموعه‌ باشد  را به صفر رسانده‌ایم و اجازه فعالیت در این خصوص را نمی‌دهیم، تصریح کرد: حتی به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات نیز گفته‌ایم،اگر در رسیدگی به وضعیت افراد گرایش‌های سیاسی را مورد توجه قرار بدهید، با خودتان برخورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زنجانی افزود: امنیت را در بین همکاران فرهنگی ایجاد کره‌ایم،اما خط قرمز ما انحراف است و اگر کسی تا حد انحراف پیش برود بحث دیگری است؛ البته در این خصوص موردی وجود ندارد و یا قابل ذکر نیست.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *