ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

اولین اعترافات قاتل آیت‌الله سلیمانی/ امام جمعه سابق زاهدان قربانی انتقام اشتباهی شد؟

ضارب مرحوم آیت‌الله سلیمانی که روز گذشته وی را به قتل رساند، در بازجویی‌های اولیه علت این اقدامش را بیان کرد.

بازخبر/روزنامه همشهری نوشت:از ظهر دیروز خبر قتل آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده‌ سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و عضو مجلس خبرنگان رهبری در شهرستان بابلسر به سرعت فضای مجازی و رسانه‌های خبری را پرکرد. برخی می‌گفتند که عضو مجلس خبرگان رهبری توسط فرد ناشناسی به رگبار بسته شده و برخی از رسانه‌ها هم تلاش می‌کردند این حادثه را با ماجرای حجاب پیوند بزنند و اینطور به مخاطبانشان القا کنند که نماینده مجلس خبرگان هنگام تذکر به حفظ حجاب هدف حمله فردی ناشناس قرار گرفته و به قتل رسیده است.

حال آنکه پیگیری‌های خبرنگار همشهری از پلیس استان مازندران از این حکایت دارد که آیت‌الله سلیمانی قربانی درگیری میان معاون و نگهبان یکی از بانک‌های ملی در بابلسر قرار گرفته و به‌طور اشتباه با شلیک گلوله جان باخته است. اما این ماجرا چطور رخ داد.

بررسی‌های پلیس که پس از این حادثه با حضور در بانک، عامل جنایت را بازداشت کرد و به تحقیق از وی درباره حادثه پرداخت از این حکایت داد که حدود ساعت ۱۱دیروز، نگهبان بانک ملی با معاون بانک دچار درگیری لفظی می‌شوند. اختلاف آنها اما به‌مدت‌ها قبل برمی‌گردد و آنطور که نگهبان بانک اعتراف کرده، معاون بانک بارها بر سر مسائل کاری او را سرزنش کرده و همین باعث شده بود که با هم دچار اختلاف شوند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که نگهبان بانک که مردی حدودا ۵۰ساله است، از چند سال قبل و پس از بازنشسته شدن پیش از موعد در یکی از ارگان‌های نظامی، به استخدام شرکت انتظام درآمده بود؛ همان شرکتی که وظیفه تامین نگهبان برای بانک ملی بابلسر را به‌عهده داشته است.

به این ترتیب وی به‌عنوان نگهبان کارش را در بانک ملی آغاز می‌کند تا اینکه از مدتی قبل با معاون بانک بر سر مسائل کاری دچار اختلاف می‌شود. این در حالی است که به گفته شاهدان، نگهبان میانسال، فردی عصبی بوده و حتی یکی از اعضای خانواده‌اش نیز دچار بیماری عصبی است.

روز حادثه

آنطور که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد، حدود ساعت ۱۱دیروز، نگهبان و معاون بانک بار دیگر بر سر مسائل کاری با هم درگیری لفظی پیدا می‌کنند. این اتفاق همزمان می‌شود با ورود آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری به بانک. او برای انجام کارهای بانکی‌اش وارد بانک شده و روی صندلی‌ای که مقابل میز معاون بانک بود به انتظار وی می‌نشیند.

در آن لحظات هر چند درگیری لفظی میان نگهبان و معاون بانک پایان یافته، اما نگهبان میانسال در حالی که عصبانی است و اسلحه در دست دارد، شروع به قدم زدن در داخل بانک می‌کند.

نگهبان بانک در تحقیقات توضیح داده است: من مقتول را نمی‌شناختم. اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادری روحانی دارد. برای همین وقتی با معاون بانک درگیر شده بودم و مقتول وارد بانک شد، تصور کردم که وی همان برادر روحانی معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: از پشت سر به او که روی صندلی نشسته بود نزدیک شدم و لوله سلاحم را به سمت وی گرفتم و شلیک کردم. پس از آن نیز همان‌جا خشکم زد تا اینکه بقیه کارمندان بانک به سمتم آمدند و خودم را تسلیم کردم و آنجا بود که متوجه شدم مقتول را با برادر معاون بانک اشتباه گرفته و اقدام به شلیک کرده‌ و در حقیقت فرد دیگری را به جای برادر معاون بانک به قتل رسانده‌ام.

براساس این گزارش، عامل جنایت پس از این حادثه دستگیر شده و تحقیقات از او همچنان از سوی پلیس و مرجع قضایی ادامه دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *