ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک

علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک می تواند موارد مختلفی باشد. در ادامه می خواهیم در مورد رایج ترین علت های آن صحبت کنیم. در صورتی که شما هم کولر گازی پاناسونیک دارید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

بازخبر/کولر گازی دارای قطعات مکانیکی و الکترونیکی مختلف است که ممکن است به دلایل مختلفی دچار ایراد شوند. در صورت وجود مشکل، دستگاه ممکن است که کد خطا اعلام کند تا مصرف کننده سریع تر بتواند نسبت به عیب یابی و تعمیر آن اقدام کند. یکی از خطاهایی که ممکن است در کولر گازی پاناسونیک دیده شود، چشمک زدن تایمر است.

پیشنهاد ویژه: تعمیر کولر گازی پاناسونیک

باتری ریموت کنترل در حال اتمام است

یکی از علت های ساده و نسبتا رایج چشمک زدن تایمر کولر گازی این است که باطری ریموت کنترل رو به اتمام است. بنابراین قبل از اینکه برای پیدا کردن دلیل چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک درخواست تعمیرکار بکنید یا دستگاه را به منظور بررسی قطعات باز کنید توصیه می کنیم که باتری ریموت کنترل را تعویض کنید. در صورتی که بعد از قراردادن باطری جدید، تایمر کولر گازی همچنان چشمک می زد به سراغ بررسی سایر موارد بروید.

پیشنهاد ویژه: دفترچه راهنمای استفاده از کولر گازی پاناسونیک

سیم برق آسیب دیده است

یکی از مهم ترین دلایل چشمک زدن تایمر کولر گازی می تواند آسیب دیدن سیم های داخلی باشد. برای همین قبل از هر اقدامی بهتر است که از سلامت اتصالات سیم های کولر گازی اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید در صورتی که معیوب بودن اتصالات سیم برق علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک باشد باید هر چه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام کنید. زیرا در صورت تاخیر در تعمیر سیم کشی، ممکن است به قطعات اصلی دیگر هم آسیب وارد شود که تعمیر آن ها دیگر امکان پذیر نباشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

پیشنهاد ویژه: ارور کولر گازی پاناسونیک

در کولر گازی نشتی وجود دارد

در برخی موارد علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک می تواند وجود نشتی در کولر گازی باشد. شما این مورد را به راحتی با بررسی بدنه کولر می توانید متوجه شوید که آیا نشتی وجود دارد یا خیر. در صورتی که هنگام استفاده از کولر گازی متوجه شدید که آب از آن چکه می کند نشان این است که کولر نشتی دارد. نشتی کولر گازی دلایل مختلفی دارد که باید هر کدام مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت رفع شود. لیستی از دلایل اصلی اینکه چرا کولر گازی شما  دچار نشتی شده است عبارتند از:

  • کولر گازی نادرست نصب شده است.
  • فیلترهای هوای کولرگازی کثیف هستند.
  • میعان کولر گازی معیوب است.
  • لوله زهکش مسدود شده است
  • سطح مبرد پایین است.
  • توجه داشته باشید که عیب یابی و تعمیر نشتی کولر گازی یک کار تخصصی است و بهتر است که توسط تعمیرکار مجرب کولرگازی پاناسونیک انجام شود.

    فیلتر کولر گازی کثیف است

    برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که فیلتر هوای کولر گازی فقط برای کمک به تمیز نگه داشتن هوای محیط است. در حالی که فیلتر تاثیر مستقیمی در عملکرد کولر گازی دارد. به همین دلیل است که تعمیر یا تعویض کردن فیلتر گازی بسیار مهم است. فیلتر تمیز نشده نه تنها می تواند علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک باشد، بلکه با مشکلات دیگری مانند باعث چرخه روشن و خاموش شدن کوتاه، یخ زدن شبکه‌های اواپراتور پنل، کاهش کارایی سیستم و … همراه خواهد بود.

    بهترین راه برای کمک به بهبود عملکرد دستگاه و رفع مشکل چشمک زدن کولر گازی، تمیز کردن فیلتر گازی است. تکنسین های کولر گازی توصیه می کنند که تمیز کردن دوره ای فیلتر گازی باید حتما انجام شود. برای تمیز کردن فیلتر کافی است که آن را از پنل خارج کنید و با آب بشویید. اجازه دهید که فیلتر کاملا خشک شود و در جای خود قرار دهید. در صورتی که فیلتر را در حالی که مرطوب است در کولرگازی قرار دهید امکان تشکیل یخ و سایر مسائل در پنل وجود دارد.

    ترموستات کولر گازی معیوب است

    ترموستات یک قطعه مهم در کولرگازی است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق را به کمپرسور انجام می‌دهد. ترموستات در واقع به متعادل نگه داشتن دمای کولر گازی کمک می کند. در صورتی که این قطعه خراب شود می تواند علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک باشد. علاوه بر این، یکی از مهم ترین علائم خرابی ترموستات، از کار افتادن سنسور است. در صورتی که سنسور ترموستات کولر گازی از کار بیافتد، نمی‌تواند درجه حرارت محیط را به درستی تشخیص دهد و دما را بیشتر یا کمتر از دمای واقعی نمایش خواهد داد.

    تعمیر یا تعویض ترموستات کولر گازی باید توسط تکنسین مجرب در آی پی امداد انجام شود. البته قبل از هر اقدامی برای تعویض آن باید ترموستات تست شود تا از خراب شدن آن اطمینان حاصل کنید.

    خازن کمپرسور نیاز به تعویض دارد

    علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک می تواند، خراب شدن یا سوختن خازن کمپرسور باشد. خازن کولر گازی یک قطعه الکتریکی کوچک است که از دو صفحه موازی فلزی تشکیل شده است. این قطعه وظیفه ایجاد گشتاور اولیه به هنگام راه‌اندازی کمپرسور را برعهده دارد. هنگامی که خازن کولر گازی خراب شود ممکن است که تایمر کولر گازی شروع به چشمک زدن بکند. علائم خرابی خازن کولر گازی می تواند عدم روشن شدم فن کولر گازی و روشن شدن فن بدون استارت خوردن کمپرسور باشد.

    برای تست سلامت خازن یک روش بسیار ساده وجود دارد و آن تعویض خازن معیوب با یک خازن جدید است. یک خازن مشابه مشخصات خازن قبلی تهیه و جایگزین کنید. چنانچه فن یا کمپرسور کولر گازی راه‌اندازی شود، مشکل از خازن بوده است. یک راه دیگر برای تشخیص خازن معیوب وجود دارد و آن توجه به مشخصات ظاهری خازن است. برآمدگی(بادکردگی)، فرورفتگی و یا ترکیدگی و نشت روغن نشانه یک خازن خراب و سوخته است و باید تعویض شود.

    نکته مهم: علت چشمک زدن تایمر کولر گازی پاناسونیک در صورتی که هیچ کدام از موارد فوق نباشد بهتر است که توسط تعمیرکار نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی پاناسونیک بررسی شود. توجه داشته باشید در صورتی که در تعمیرات سررشته ندارید، از باز کردن کولر گازی و دستکاری قطعات آن اجتناب کنید. زیرا می توانید به دستگاه آسیب جدی وارد کنید که در مواردی حتی امکان جبران آن باشد. با توجه به افزایش قیمت کولر گازی در سال های اخیر و سخت بودن پیدا کردن قطعات اورجینال توصیه می کنیم تعمیرات کولر را به افراد متخصص پسپارید.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *