ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

هنوز مقابل دوربین بودند که ناگهان مُردند!

تنها مرگ است که راه چاره ندارد؛ این جمله را بارها شنیده‌ایم و به تبعِ چنین نگاهی برای پروژه‌ای که بازیگرش به ناگاه در اواسط ساخت سریال فوت می‌کند، وضعیت پیچیده‌ای پیش می‌آید که چاره‌ای جز تغییر بازیگر و قبولاندن این مساله به بیننده باقی نمی‌ماند.

بازخبر/هفدهمین سالروز درگذشت پوپک گلدره، بازیگر جوان سینما و تلویزیون که مرگش در آن زمان شوک بزرگی برای بیننده‌های تلویزیون بود، بهانه‌ای شد تا مروری داشته باشیم بر این رفتن‌های شوکه‌کننده و جایگزینی‌های تلخ و آزاردهنده.

فاجعه‌ای که برای پوپک گلدره رخ داد و کشانده شدن آن به آنتن، برای بیننده تلویزیون در آن زمان غیرمنتظره و جدید بود و بسیاری را هم متاثر کرد. پیشتر به دلیل اینکه سریال‌ها تعداد قسمت‌هایشان کمتر بود یا شاید آدم‌ها خصوصا در جوانی به این سادگی ها نمی‌مردند و البته کرونا هم چنین به جان آدم‌ها نیفتاده بود ـ دلیل هرچه بود ـ اتفاقات تلخی از این دست را کمتر شاهد بودیم. برای همین ماجرای پوپک گلدره و رفتن غیرقابل پیش بینی اش هنوز که هنوز است در ذهن بسیاری از مردم به عنوان یک فاجعه باقی مانده است؛ و البته که سریال «نرگس» که آن زمان با بازی او در نقش اول روی آنتن می رفت و خیابان ها را به تعبیری خالی می کرد، در این امر بسیار موثر بود.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر نقش‌ها و سریال‌هایی که به واسطه مرگ، به ناچار تغییر بازیگر دادند.

۲۷ فروردین ماه سال ۸۵، گلدره خیلی ناگهانی دچار تصادفی شد که در جریان آن به کما رفت و چند ماه بعد جانش را از دست داد. در زمان مرگ، فقط ۳۵ سال داشت و مشغول بازی در سریال پربیننده دهه‌ی ۸۰ یعنی «نرگس» بود.

او تنها توانست در ۳۶ قسمت از مجموعه تلویزیونی «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم بازی کند. کارگردان و تهیه‌کننده به‌خاطر اینکه پوپک ۱۰ روز مقابل دوربین بود، به او ۴۸ ساعت استراحت دادند و او هم در پاسخشان گفته بود: می‌روم یک سری به دریا می‌زنم و می‌آیم. اما این رفتن به قیمت همیشه نیامدنش تمام شد.

او در حالی که مسافر یک خودروی پیکان بود، به دلیل انحراف به چپ راننده و برخورد مستقیم با یک پژو آردی، دچار ضربه مغزی و راهی بیمارستانی در آمل شد و پس از ماه‌ها به‌سر بردن در اغما، در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

زمانی که پوپک گلدره تصادف و پس از شش ماه فوت کرد، سازنده‌های سریال یک ماه وقت داشتند تا خود را بازیابی کنند. پس از آن بود که از قسمت ۳۶ به بعد ستاره اسکندری جایگزین پوپک گلدره شد. اسکندری، با حضور در سی سی یو بیمارستان مهر تهران از پوپک اجازه گرفت تا به جای او ایفای نقش کند؛ «من فقط برای اینکه راش‌های پوپک باقی بماند قبول کردم که در سریال «نرگس» بازی کنم و به همین خاطر ادامه کار را به عهده گرفتم. هنوز هم باورم نمی‌شود که پوپک از بین ما رفته‌است و احساس می‌کنم او یک امانتی دست من داد و رفت.»

در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این مجموعه، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش بود، پخش شد.

شهرام عبدلی ـ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ـ که برای بازی در سریال «آسوده باش» به شهر مشهد سفر کرده بود، دچار عارضه مغزی شد و ششم اسفند ماه ۱۴۰۱ درگذشت.

کارگردان سریال «آسوده باش» گفته بود: به احترام زنده‌یاد شهرام عبدلی عزیز بازیگر جایگزینی برای نقش وی انتخاب نخواهد شد و از سکانس‌هایی که از این بازیگر برای تیتراژ گرفته شده در سریال استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، «نویسندگان سریال نیز برای این موضوع تغییراتی در سناریو ایجاد کرده‌اند تا کار از نظر کیفی لطمه نخورد.»

سریال «آسوده باش» هنوز از تلویزیون پخش نشده است.

زهره فکورصبور در حالی که مشغول بازی در سریال «بی‌همگان» بود اسفندماه سال ۱۴۰۰ به‌طور ناگهانی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پس از آن بود که مهران مهام ـ تهیه‌کننده ـ اعلام کرد: کمند امیرسلیمانی با بزرگواری پیشنهاد ما را برای بازی در سریال «بی‌همگان» به جای مرحومه زهره فکورصبور پذیرفت.

امیرسلیمانی هم پس از این اعلام گفته بود: فقط می‌خواهم کار نیمه‌تمام مرحومه فکورصبور را در این دنیا به پایان برسانم و قبول این کار، بیشتر برایم حکم انجام یک مسوولیت را داشت تا بازیگری.

سیروس گرجستانی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ هنگامی که هنوز در حال بازی کردن در آخرین سریالش بود، به تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹ به دلیل سکته از دنیا رفت و پس از آن سیاوش طهمورث جایگزین او شد.

طهمورث در بخش هایی از صحبت‌هایش پیش از آغاز نقش‌آفرینی عنوان کرد که ابتدا دلش نمی‌آمده است تا جای مرحوم گرجستانی را در این سریال پر کند و ادامه داده بود، دوستان مانده بودند که مرحوم گرجستانی با خودش نقش «عزیز آقا» را هم برده است و نقش عزیز آقا بدون سیروس ماند. به من گفتند بیا عزیر آقا را زنده کن تا بار دیگر سرپا شود. دلم نمی‌آمد اما مجبور شدم عزیز آقا را به یاد او زنده کنم؛ امیدوارم من را جای عزیر آقا بپذیرید.

تغییر احمد آقالو سال ۸۶ در سریال «یک مشت پر عقاب» غیرمنتظره رخ داد؛ به نحوی که رسانه‌ها نوشتند، دیشب (۱۱ اسفند ماه) با گذشت چند هفته از پخش، یکی از بازیگران «یک مشت پر عقاب» تغییر کرد و به صورت غیرمنتظره توضیحاتی بر روی صحنه‌ها داده شد.

اصغر هاشمی کارگردان «یک مشت پر عقاب» در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفته بود: زمانی که تصویربرداری آغاز شد، آقای آقالو نقش سرمدی را بازی می‌کرد، حتی چند سکانس مربوط به اواخر سریال را نیز ایفا کرد، اما به علت بیماری، نتوانست کار را ادامه دهد. چون دکورهای صحنه‌های که آقالو در آن حضور داشت جمع شده بود و امکان ساخت مجدد و گردآوری عوامل مربوط به آن سکانس‌ها را نداشتیم، از سوی دیگر تلاش برای تحقق این کار باعث تحمیل هزینه‌یی به سریال می‌شد که تامین آن از عهده‌ تهیه‌کننده خارج بود، قسمت‌های مربوط به بازی آقای آقالو را حفظ کردیم و ‌آقای پرویز پورحسینی سایر سکانس‌ها را ایفا کردند.

آقالو، آذر ماه ۱۳۷۸ درگذشت و «یک مشت پر عقاب» سال ۸۶ از تلویزیون پخش شد. با این همه سازندگان ترجیح داده بودند صحنه های مربوط به او را حفظ کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *