ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ساپینتو برای استقلال رایگان کار می‌کند!

ریکاردو ساپینتو از ابتدای فصل توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با جرایم نقدی سنگینی مواجه شده است.

بازخبر/احکامی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه ریکاردو ساپینتو از ابتدای فصل صادر کرده، ‌بیشتر از حیث محرومیت‌های او در فضای فوتبال مورد توجه قرار گرفته است. بررسی این مسئله که ساپینتو از ابتدای فصل چند جلسه محروم شده و در چند بازی کنار زمین حضور نداشته، در روزهای گذشته در رسانه‌ها بسیار انجام شده اما کمتر کسی به جرایم مالی سنگینی که برای او در نظر گرفته شده، توجه کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از ابتدای فصل جاری رویه خود را در قبال تخلفات تغییر داده و کمتر شاهد بودیم که محرومیت‌های طولانی مدتی را برای افراد متخلف در نظر بگیرند. جایگزین این محرومیت‌های طولانی و چند ماهه جرایم نقدی سنگین بوده است.

اعضای کمیته انضباطی در ابتدای فصل به این نتیجه رسیدند که جرایم نقدی سنگین برای تنبیه افراد و بازدارندگی تاثیر بیشتری دارد و این مسئله، بیشتر از هر کس دیگری، شامل حال ریکاردو ساپینتو شده است.

سرمربی پرتغالی استقلال از ابتدای فصل جاری لیگ برتر با 5 حکم سنگین از سوی کمیته انضباطی مواجه شده که در کنار محرومیت، جرایم نقدی هم پای ثابت این آرا بوده است. جرایمی بسیار سنگین که شاید در تاریخ فوتبال ایران سابقه نداشته است. در ادامه به این جرایم سنگین نقدی ساپینتو اشاره شده است.

**لگد به برانکارد 150 میلیون آب خورد!

اولین اقدام جنجالی ساپینتو در فوتبال ایران در مسابقه با ملوان بود. جایی که او بعد از گل ملوان، وقتی دید مسئولان حمل برانکارد (که انزلی‌چی بودند) مشغول شادی هستند، از روی ناراحتی به برانکارد لگد زد و این موضوع بازتاب‌های مختلفی داشت. کمیته انضباطی بعد از آن اتفاق بر حسب عذرخواهی رسمی ساپینتو از مسئولان هلال احمر محرومیتی برای سرمربی استقلال در نظر نگرفت، اما جریمه 150 میلیون تومانی را به این مربی ابلاغ کرد. جریمه‌ای که تا آن زمان از سوی کمیته انضباطی بسیار به ندرت شاهد آن بوده‌ایم.

**نقره‌داغ ساپینتو بعد از گل‌گهر؛ 400 میلیون ناقابل

اتفاقات حاشیه‌ای در کنار زمین در جریان بازی استقلال و گل‌گهر دومین حکم کمیته انضباطی علیه ساپینتو را رقم زد. حکمی که دو بخش مهم داشت. در آن رأی مهم کمیته انضباطی قید شده بود که ساپینتو به خاطر بی‌احترامی به مقام رسمی مسابقه (داور) و بی‌احترامی در قبال مربی حریف (سعید الهویی) دو رأی جداگانه گرفته است. فارغ از بحث محرومیت سرمربی استقلال به خاطر بی‌احترامی به داور 300 میلیون تومان جریمه نقدی شد و به خاطر درگیری با مربی گل‌گهر 100 میلیون تومان جریمه را متحمل شد! آن ماجرا جمعا با 400 میلیون تومان جریمه ساپینتو همراه بود.

**سفر به کرمان 200 میلیون هزینه برداشت

حکم اتفاقات دیدار استقلال و مس کرمان که منجر به درگیری ساپینتو با ماموران نیروی انتظامی هم شده بود، همین چند شب قبل صادر شد. درست ساعتی بعد از دیدار استقلال و پیکان، حکم آن مسابقه به باشگاه آبی‌پوش ابلاغ شد و جدا از محرومیت دوجلسه‌ای (یک جلسه تعلیقی) ساپینتو به خاطر رفتار خود 200 میلیون تومان جریمه شد! باز هم یک جریمه نقدی سنگین برای سرمربی پرتغالی.

**این بار کمیته انضباطی دلاری حساب کرد!

آخرین حکم کمیته انضباطی علیه ساپینتو جنجالی‌ترین آنها هم بوده است. علاوه بر محرومیت 4 جلسه‌ای که کمیته انضباطی بابت اظهارات سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از دیدار با پیکان در نظر گرفته، این حکم از حیث جریمه نقدی هم بسیار جالب است. این بار دیگری خبری از جریمه‌های چندصدمیلیونی نبود و اعضای کمیته انضباطی دلاری حساب کردند!
آنها تصمیم گرفتند باشگاه استقلال 10درصد از مبلغ قرارداد دلاری ساپینتو را کسر کند و به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند. مبلغی که با توجه به شنیده‌ها از قرارداد چندصدهزار دلاری ساپینتو با باشگاه استقلال، سنگین‌ترین جریمه تاریخ فوتبال ایران به خاطر موضوعات انضباطی است. شاید بتوان گفت با نرخ روز ارز در ایران جریمه ساپینتو به خاطر اظهاراتش بعد از دیدار با پیکان (که از سوی کمیته انضباطی توهین‌آمیز خوانده شده) مربی پرتغالی حدود 4 میلیارد تومان جریمه شده که حکمی بی‌سابقه در ایران محسوب می‌شود.

**سرمربی‌گری رایگان ساپینتو در ایران!

با احتساب همه جرایم مالی‌ای که کمیته انضباطی برای ساپینتو در نظر گرفته، شاید بتوان گفت که این مربی پرتغالی با مبلغ بسیار پایینی استقلال را هدایت کرده است! مجموع جرایم تومانی کمیته انضباطی برای ساپینتو از ابتدای فصل 750 میلیون تومان بوده و اگر جریمه آخر را هم به آن اضافه کنیم نزدیک به 5 میلیارد تومان می‌شود! عددی که باور آن به عنوان یک جریمه انضباطی بسیار دشوار است!

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *