آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان هشدار داد:

احتمال افزایش پشه آئدس به دنبال بارندگی در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمورد بارندگی روزهای گذشته و به وجود آمدن زیستگاه‌های مناسب جهت تخم گذاری، رشد و تکثیر پشه آئدس و دیگر ناقلین در استان هشدار داد.

بازخبر/دکترعبدالجبار ذاکری گفت: باتوجه به بارندگی های روزهای گذشته در استان امکان بوجود آمدن مکان‌های مناسب جهت رشد و تکثیر پشه وجود دارد بنابراین با رعایت چند نکته می‌توان از تکثیر این پشه ها در محیط اطراف خود جلوگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان اظهارکرد: لاستیک های غیرقابل استفاده، زباله هایی مثل قوطی ها، بطری ها و ظرف های غیرقابل مصرف که امکان جمع شدن آب در آنها وجود دارد، بهترین محل برای تکثیر پشه ها می باشند؛ لذا باید تمام این زباله ها جمع آوری شده و درون سطل زباله انداخته شوند. بطور کلی تمام وسایلی که احتمال دارد آب باران در آن باقی بماند باید جمع آوری و بهسازی شوند.

وی بیان کرد: موثرترین راه پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس ازبین بردن آب‌های راکد و بهسازی محیط می‌باشد.

دکترذاکری درخصوص راه های مقابله با پشه آئدس در هرمزگان اظهار کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن نیازمند عزم جدی و همکاری بین بخشی دستگاه‌هاست و هراقدامی که لازم است باید در راستای مقابله با این پشه مهاجم انجام گیرد.

پیش از این، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ گونه پشه آئدس آلوده به بیماری در هرمزگان مشاهده نشده است.

شهرام عرشی در بازدید از مرکز بهداشت بندرعباس افزود: تب دنگی یکی از بیماری‌های بسیار نگران کننده است و باید اقدامات در مقابله با این پشه تشدید شود.

وی بیان کرد: این پشه امکان انتقال بیماری‌های بدون واکسن و شیوع آن در نقاط مختلف کشور را دارد و تا حدی با همکاری دستگاه‌های مختلف مقابله به این پشه در استان کنترل شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *