اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل راهداری استان:

پل چارک، مهمترین پروژه راهداری غرب هرمزگان افتتاح شد

همزمان با هفته مقاومت، پل 180متری چارک با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس، نماینده غرب هرمزگان در مجلس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و دیگر مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

بازخبر/روز یکشنبه (18 دی) همزمان با هفته مقاومت و با حضور «محمدرضا رضایی کوچی» رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، «احمد جباری» نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، «عباس شرفی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و دیگر مسئولان استان، پل 180متری چارک افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پل چارک گفت: در بودجه کمک کرده‌ایم که سازمان راهداری کشور، افزایش درآمد داشته باشد. همین موضوع باعث شد که در ۲سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در حوزه راهداری کشور باشیم. از جمله این اقدامات به احداث راه‌های روستایی، روکش جاده‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و سایر خدماتی که در این حوزه در حال انجام است، می‌توان اشاره نمود. همچنین احمد جباری، نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: این پروژه تنها مربوط به شهر چارک نیست و دروازه‌ای برای ورود به کیش محسوب می‌شود. در ادامه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: پل چارک مهم‌ترین پروژه راهداری غرب استان است که در هفته مقاومت و سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری گردید.عباس شرفی در بیان مختصری از عملکرد راهداری استان گفت: درحال حاضر در استان هرمزگان ۲۵۳ قرارداد به مبلغ ۲هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان در حوزه راهداری داریم. در بین این قراردادها، ۴۳قرارداد با مبلغ هزار و ۲۹میلیارد مربوط به سفر ریاست جمهوری به استان است. وی افزود: از مهمترین پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان، احداث ۳۵۰کیلومتر راه روستایی در سطح استان است که از زمان این سفر تاکنون ۱۴۷کیلومتر از این راه‌ها احداث شده است. بخشی از این راه‌ها در هفته دولت افتتاح شده و بخشی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

شرفی در ادامه گفت: دومین پروژه مهم، احداث راه‌های روستایی بالای ۱۰۰ خانوار است که باقی‌مانده آن ۱۱۵کیلومتر است و از زمان سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون ۴۰کیلومتر از این راه‌ها احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. وی در توضیح پروژه‌های اختصاصی در حوزه غرب استان، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، پروژه احداث پل چارک و بعدی پل ارمک است که پیشرفت ۹۷درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان درمورد پروژه‌ی پل چارک، گفت: این پل با مشخصات ۹دهانه‌ی ۲۰متری به طول ۱۸۰متر و با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان با حمایت‌های سازمان راهداری و استاندار هرمزگان آماده بهره‌برداری است و امروز افتتاح می‌شود. عباس شرفی افزود: تاکنون ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای این پل ابلاغ شده و تخصیص یافته است که ۵میلیارد تومان آن از محل سفر ریاست جمهوری و ۲۵میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سازمان راهداری می‌باشد که ۱۰ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده و در تسریع فرآیند تکمیل پل نقش بسزایی داشته است. احداث این پل در آذرماه سال ۹۹ آغاز شد و در کمتر از ۲ سال آماده بهره‌برداری است. وی با اشاره به ترافیک این محور گفت: احداث این پل علاوه‌بر جلوگیری از راه‌بندان‌های طولانی مدت در مواقع بارندگی و جاری شدن سیل که سرچشمه آن عمدتا در استان فارس می‌باشد، باعث رفع مقطع حادثه‌خیز ابتدای محور در محل آبنمای قدیمی چارک و اصلاح مسیر در مقطع یادشده، همچنین ایمن‌سازی مسیر و کاهش استهلاک ترافیک عبوری باتوجه به ترافیک زیاد محور برای دسترسی زمینی به شهر چارک، بندر آفتاب، جزیره کیش و روستاهای تابعه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه می‌شود.

وی همچنین ضمن تشکر از داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا اکبری معاون این سازمان، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و همچنین مهدی دوستی استاندار هرمزگان، گفت: از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انتظار داریم تخصیص منابع فاز دوم محور جناح_کمشک را نیز همانند فاز اول سرعت ببخشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *