آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
کارشناس هواشناسی استان هشدارداد:

تاثیر سامانه پر فشار سرد در هرمزگان/ احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان نسبت به وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک، کاهش دما و مواج شدن دریا هشدار داد.

بازخبر/مجتبی حمزه نژاد افزود: با تاثیر سامانه پر فشار سرد، از بعداز ظهر امروز چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه ۲۵ دی ماه، وزش باد و کاهش دما در هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه مناطق شرقی، و مرکزی استان بویژه بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان، قشم، جاسک، سیریک، و جزایر تنب بزرگ، بوموسی، سیری، کیش و لاوان تحت تاثیر این سامانه قرار دارند، عنوان کرد: کاهش موقتی کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد شدید، سرمازدگی محصولات کشاورزی و اختلال موقت در فعالیت ناوگان هوایی از خطرات احتمالی این شرایط جوی است.

حمزه نژاد به نسبت به مواج شدن دریا از بعد از ظهر فردا تا ظهر یکشنبه ۲۵ دی‌ماه هشدار داد، خاطرنشان کرد: براثر فعالیت این سامانه وزش باد شدید شمال شرقی به ۵۰ کیلومتر بر ساعت، با احتمال گردو خاک و افزایش ارتفاع موج در تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس تا دو متر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی در این مدت کاهش دمای کمینه (۲ تا ۵ درجه سلسیوس) بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی با شناورهای سبک، صیادی و تجاری، رفت و آمد شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان، و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی از تاثیرات این سامانه است، تصریح کرد: توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *