ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

بازداشت نماینده سابق اوکراین در فرانسه به اتهام اختلاس

مقامات اوکراین از بازداشت یک نماینده سابق پارلمان این کشور در فرانسه که به اختلاس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بانکی که قبلاً ریاست آن را برعهده داشت متهم است، خبر دادند.

بازخبر/به نقل از نیویورک پست، مقامات اوکراین اعلام کردند که یک نماینده سابق پارلمان این کشور که به اختلاس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بانکی که قبلاً ریاست آن را برعهده داشت متهم است، در فرانسه بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، اداره تحقیقات دولتی اوکراین اعلام کرد که «کوستیانتین ژواگو» بر اساس یک حکم بین المللی، توسط پلیس فرانسه در پیست اسکی گران قیمت «کورشول» دستگیر شد.

ژواگو که پس از دو دهه خدمت در سال ۲۰۱۹ پارلمان را ترک کرد، به همراه دیگر مدیران ارشد بانک «فاینانس اند کردیت» به دست داشتن در ناپدید شدن ۱۱۳ میلیون دلار از این بانک متهم شده است.

دفتر دادستانی شهر چامبری دستگیری ژواگو را تایید کرد و گفت که وی چهارشنبه یا پنج شنبه برای اولین مرحله از روند درخواست استرداد در دادگاه حاضر خواهد شد.

این دفتر همچنین افزود که منتظر اسناد اوکراین در حمایت از درخواست استرداد است و اظهارنظر بیشتری درباره این پرونده نخواهد داشت.

پیست اسکی کورشول یکی از مجلل‌ترین تفرجگاه‌ها در کوه‌های آلپ و محل تردد افراد مشهور و ثروتمند است.

ژواگو در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط مجله فوربس به عنوان «جوان‌ترین میلیاردر خودساخته اروپا» معرفی شد و یکی از ثروتمندترین چهره‌های اوکراین بشمار می‌رود.

دادستان های اوکراین اولین بار در سال ۲۰۱۹ علیه ژواگو طرح اتهام کردند و حکم بازداشت برای این میلیاردر و شرکایش صادر و دارایی‌های او توقیف گردید. در سال ۲۰۲۱ نیز حکم بازداشت بین‌المللی برای او صادر شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *