اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خبر داد:

هدیه ای به شهروندان بندرعباس ؛ کاشت درخت با شما، تخفیف عوارض نو سازی با ما

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به ضرورت مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز شهری، گفت: طرح تسهیلات و خدمات تشویقی جهت مشارکت شهروندان در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز به تصویب رسید.

بازخبر/احمد کناری نژاد در این باره اظهار کرد: نمی توان شهرها را بدون فضای سبز تصور کرد، چرا که یکی از عوامل گسترش شهرها و همچنین جذب گردشگر همین فضای سبز، سیما و منظر شهری است. فضای سبز شهری، امروزه علاوه بر زیبا‌سازی شهری نقشی تعیین کننده در شادابی و نشاط برای شهروندان آن شهر دارد.

وی افزود: مجری این طرح سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و روابط عمومی، شهرداری مناطق چهارگانه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی به عنوان همکاران این طرح می باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: گارم زنگی،نارنج، سپستان، جم ، انبه و انجيرمعابد از گونه های پیشنهادی جهت کاشت جلوی منازل می باشد.

کناری نژاد با اشاره به اینکه، طرح با توجه به اهمیت فضای سبز بوده، ادامه داد: هدف از مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، همکاری، همیاری و همبستگی، دخالت دادن انسان‌ها در انجام بسیاری از امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مربوط به خودشان است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: فعال کردن آموزش و پرورش در زمینه طراحی محوطه‌های وسیع مدارس، پیش‌بینی قسمت‌های مناسبی برای فضای سبز و توجیه اهمیت فضای سبز برای دانش‌آموزان و درختکاری و کشت گل و چمن در حیاط مدارس، کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف آن، از جمله موارد مهم در گسترش فضای سبز و ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه است.

وی با اشاره به نقش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، عنوان کرد: مشارکت شهروندان در مدیریت شهری ازجمله حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری، کاهش هزینه ها، کاهش تخریب ها، افزایش تعامل و مشارکت بین مدیریت شهری و شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز را به دنبال خواهد داشت.

کناری نژاد با بیان اینکه مدیریت استفاده و بهره برداری آب حاصل از چگالش رطوبت هوا در کولر گازی های شهر بندرعباس نیز برای حفظ فضای سبز موثر است، اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده بیشتر شهروندان معتقدند با مشارکت خود می توانند در نگهداری فضای سبز تاثیرگذار باشند و هرچه میزان رضایت مندی در خدمت رسانی فضای سبز بیشتر باشد شهروندان تمایل بیشتری به مشارکت دارند.

وی ابراز کرد: تسهیلات پیشنهادی خدمات تشویقی مشارکت شهروندان در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز در این طرح شامل تخفیف عوارض نوسازی جلو منازل، تخفیف عوارض حرفه و مشاغل و تخفیف آبیاری فضای سبز با آب کولر می باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا، خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی های انجام شده در شهرها، برگزاری انواع کلاس ها و کارگروه های آموزشی در بوستان ها، آگاه سازی شهروندان از تبعات صدمه زدن به فضای سبز، برگزاری برنامه های شاد، موسیقی تئاتر و مسابقات در پارکها، تشریح با ارزش بودن مقوله مشارکت، تشویق شوراهای محلی برای شرکت در فعالیت های مربوط به فضای سبز در محله مربوط به خود، تلفیق دیدگاههای عمومی و افراد متخصص و آموزش مشارکت به کودکان از مقاطع پایین تحصیلی(در مدارس یا تبلیغات مخصوص کودکان) تأثیر مثبتی بر توسعه فضای سبز بوستان ها و فضای سبز داشته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *