ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
شگفتی سازی مراکش مقابل فرانسه کامل می‌شود؟

ماجراجویان آفریقا به قهرمان رسیدند

سفر جادویی مراکش امشب در ورزشگاه البیت به سخت ترین مرحله می‌رسد و این تیم باید با مدافع عنوان قهرمانی، فرانسه روبه‌رو شود.

بازخبر/ایمان گودرزی؛ شیرهای اطلس با یک گل پرتغال را شکست دادند و به جمع چهار تیم پایانی جام راه یافتند در حالی که فرانسه ۲ بر یک از سد انگلیس گذشت. تیم دیدیه دشان خوش شانس بود که پنالتی دیرهنگام هری کین گل نشد و توانستند در ۹۰ دقیقه سه شیر را مغلوب کنند. حالا آبی ها کاملا امیدوارند که از عنوان قهرمانی جهان خود با موفقیت دفاع کنند.

فرانسه در سه حضور اول خود در نیمه‌نهایی جام جهانی ناکام بود اما در سه نیمه‌نهایی بعدی در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ موفق شد و ۸۴ سال می گذرد از آخرین بار که یک تیم اروپایی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی توانست فینالیست شود، یعنی کاری که ایتالیا در سال ۱۹۳۸ انجام داد.

فرانسه با گلی که از روی پنالتی اول کین دریافت کرد، در هیچ مسابقه ای در جام جهانی ۲۰۲۲ کلین‌شیت نکرده و امشب با تیمی بازی دارد که چیزهای زیادی درباره عقب نگه داشتن رقبا از دروازه اش می داند حتی اگر مجبور به آوردن بازیکنان جانشین در دفاع شده باشد.

مهم نیست در بازی امشب چه اتفاقی می افتد، این تیم مراکش به عنوان نخستین تیم آفریقایی که به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده، جایگاه خود را در فولکلور ملی و قاره ای تثبیت کرده است. تیم ولید رکراکی بدون نایف آکرد و نصیر مزروعی به مصاف پرتغالی رفت که شش گل به سوییس زده بود اما بازیکنان جانشین عملکردی تحسین برانگیز داشتند و همان گل عالی یوسف النصیری برای تاریخ سازی شیرهای اطلس کافی بود. تیمی که در تمام تورنمنت اجازه نداده بازیکنان حریف دروازه اش را باز کنند، شایستگی رسیدن به فینال را دارد؛ گل به خودی آکرد مقابل کانادا تنها گلی است که این تیم دریافت کرده. آنها چهار کلین‌شیت داشته اند و دو تیم دیگری که در یک دوره جام جهانی کلین‌شیت کرده اند، قهرمان شده اند، ایتالیای ۲۰۰۶ و اسپانیای ۲۰۱۰. مراکش در ۵ بازی خود با ۴۵ ضربه از سوی رقبا مواجه شده که تنها ۹ تایش در چارچوب بوده اما دیدار با فرانسه که در پنج بازی با مراکش نباخته، سخت ترین آزمون است.

اخبار تیمی

فرانسه برای این بازی محروم یا مصدومی ندارد هرچند برخی باور دارند خطای تئو هرناندس روی میسون ماونت در صحنه پنالتی دوم انگلیس سزاوار بیش از کارت زرد بود. ترکیب اصلی فرانسه جا افتاده، ژول کُنده جای بنژامین پاوار را در دفاع راست گرفته و تئو هرناندس به خوبی جای خالی برادر مصدومش، لوکاس را در چپ پر کرده. الیویه ژیرو، بهترین گلزن تاریخ فرانسه، می تواند مسن ترین بازیکنی شود که در یک دوره پنج گل می زند اگر دروازه مراکش را باز کند. کیلیان امباپه هم اگرچه مقابل انگلیس نسبتا کنترل شد، اما آبی ها در ۱۰ بازی جام جهانی که فوق‌ستاره ۲۳ ساله در آن در ترکیب اصلی بوده، به پیروزی رسیده اند.

ولید چدیرا دو کارت زرد پیاپی مقابل پرتغال گرفت و برای این بازی محروم است اما از اول هم قرار نبود این مهاجم ۲۴ ساله در ترکیب اصلی باشد. رومن سایس مدافع میانی مراکش با برانکارد زمین را ترک کرد و معلوم نیست به این بازی برسد بنابراین رکراکی امیدوار است آکرد آماده بازی شود هرچند عملکرد یحیی عطیه الله و جواد الیامیق به جای آنها کاملا قابل قبول بود.

ترکیب احتمالی

فرانسه: لوریس؛ کُنده، وارانه، اوپامکانو، تئو هرناندس؛ شوامنی، ربیو؛ دمبله، گریزمان، امباپه؛ ژیرو

مراکش: بونو؛ حکیمی، الیامیق، آکرد، مزروعی؛ اوناهی، امرابط، الملاح؛ زیاش، النصیری، بوفال

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *