چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

تجاری‌سازی تولیدات پژوهشی مورد حمایت مسوولان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مسوولان و صنایع مختلف برای تجاری سازی تولیدات حاصل از پژوهش‌های علمی حمایت کنند.

بازخبر/حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشگران و فناوران از نبود حمایت‌های لازم برای تجاری‌سازی محصول پس از تولید اولیه گلایه دارند، برای حل این مساله مسوولان و صنایع مختلف فعال در هرمزگان پای کار بیایند.

وی ادامه داد: تقاضا داریم این نهادها و صنایع برای حل مساله خود ابتدا به جوانان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی درون هرمزگان مراجعه کنند و تا جایی که این‌ها قادر به حل مساله هستند به جای دیگری مراجعه نداشته باشند و از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم کمیته‌ای در درون هرمزگان برای مشکل‌های پژوهشگران و فناوران تشکیل شود و این موضوع را پیگیری کند، ما هم موضوع را دنبال می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: نمایشگاه هفته پژوهش مشوقی برای جوانان و کسانی است که از آن بازدید می‌کنند، بدین ترتیب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ادامه داد: این به پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و پیشرفت هرمزگان کمک می‌کند، همچنین از دانشگاه‌ها می‌خواهم از مقاله محوری به سمت حل مساله بروند.

وی اضافه کرد: بسیاری از دستاوردهایی که در نمایشگاه هفته پژوهش در معرض دید قرار گرفته در راستای حل مساله‌ بوده است و متنها مساله تجاری‌سازی بعد از تولید اولیه باید مد نظر باشد.

پژوهشگران و فناوران، حمایت می‌شوند

احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پژوهشگران و فناوران از روش‌ها و راه‌های مختلف توسط استانداری هرمزگان برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها و تأمین هزینه‌های پژوهشی حمایت می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌ شرکت‌ها و صنایع مستقر و فعال در این استان به طور حتم از نمایشگاه پژوهش دیدن کنند و زمینه برای عقد قرارداد بین پژوهشگران و فناوران و مراکز صنعتی فراهم شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند زمینه را برای ارتقای جایگاه پژوهش در هرمزگان فراهم‌تر ساخته و مسایل بیشتری از این استان را برطرف سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان اضافه کرد: کارهای پژوهشی قوی و خوبی در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته که هر کدام آن‌ها می‌تواند مسئله‌ای را حل کرده و پاسخگوی نیازی باشد.

«دستاوردهای پژوهشی نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی و دانشجویان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، این نمایشگاه که فعالیت خود را در مجتمع بصیرت دانشگاه هرمزگان آغاز کرده است تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند»

تروج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح هرمزگان، تشویق و ترغیب پژوهشگران به تولید بیشتر علم و فناوری، شناسایی و معرفی یافته‌های پژوهشی، زمینه‌سازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری در زمینه‌های مختلف، برقراری ارتباط سازنده بین پژوهشگران و فناوران عنوان شده است.

هدف؛ تولید دانش‌بنیان است

سرپرست امور پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان نیز در حاشیه آیین آغاز بکار این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: ارتباط بین پژوهشگران و خریداران دستاوردها بسیار حائز اهمیت بوده و به همین دلیل تلاش داریم فضایی تعاملی بین اقشار مختلف با دانشگاه و پژوهشگران و اعضای هیات علمی ایجاد شود.

سید محمد حسینی تأکید کرد: شناسایی استعدادها و دانش آموزان مناطق دورافتاده هرمزگان و محروم در دستور کار بوده تا از آنان حمایت کرده و تجهیزات در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند مسیر خود را با انگیزه و قدرت ادامه دهند.

وی ادامه داد: ایجاد حساسیت برای پیشرفت کشور و تولید محصول‌های دانش بنیان و برطرف کردن نیازها را هم مد نظر داریم تا خود پاسخگوی نیازها بوده و دست به سمت کسی دراز نکنیم.

سرپرست امور پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان گفت: از طرفی هم برخی فناوران که قطعه‌های کاربردی و پیشرفته ساخته‌اند از حضور در این نمایشگاه استقبال نکردند و نسبت به این نمایشگاه دلگرم نیستند.

حسینی بیان کرد: شاید علت آن باشد که آنگونه که باید مورد حمایت قرار نگرفته‌اند و مقداری منزوی شده‌اند، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های این استان قطعه بسیار پیشرفته‌ای ساخته که برای آن مشتری خارجی دارد.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس ستاد ملی «هفته پژوهش و فناوری» روز (دوشنبه) هفتم آذرماه در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۱ با اشاره به برنامه های استانی و ملی این هفته اظهار داشت: هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ و هفته ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه برگزار می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *